125 jaar autoreclame

19-11-2012 (08:11) - Bureaus

Van vandaag tot en met 10 maart 2013 vindt in het Museum van de Twintigste Eeuw in Hoorn de tentoonstelling 125 jaar Autoreclame plaats. De tentoonstelling belicht op een originele en verrassende manier de maatschappelijke en culturele betekenis van de auto, aan de hand van spraakmakende reclamecampagnes uit binnen- en buitenland. 
 
Autoreclame vertelt veel over onszelf en over onze samenleving. Dat verhaal wordt in de tentoonstelling op een toegankelijke, leuke en kleurrijke wijze verteld. Via advertenties, affiches, commercials en ander reclamemateriaal. De tentoonstelling neemt de bezoeker mee op een reis door de tijd langs verschillende thema’s, zoals Stijl en Status, Big is Beautiful, Klein maar Fijn en De vrouw en de Auto. 

De tentoonstelling is samengesteld door Wilbert Schreurs, de bekendste reclamehistoricus van Nederland, Hans Horwitz, verzamelaar en oud-reclameman, en ontwerper Pim van Schaik. De expositie was eerder te zien in het Louwman Automuseum in Den Haag en is nu, in een compactere versie, in Hoorn te zien. 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch