arche / the agency: specialist voor Nederlandse marktuitbreiding naar Duitsland opent deuren
arche / the agency is een nieuw cross-border marketingbureau dat zich inzet om Nederlandse merken te ondersteunen die uitbreiding op de Duitse markt nastreven. Giuliana Martini en Jessica Wintz vormen het marketing duo achter arche. Beiden geboren en getogen in Duitsland, zetten zij ruim tien jaar geleden de stap naar Nederland.
Na een fase van groei binnen de landsgrenzen kiezen Nederlandse bedrijven vaak voor Duitsland, een aantrekkelijke en vooral lucratieve move, maar een markt die aanzienlijk verschilt van de Nederlandse, wat vraagt om een doelgerichte en cultuur bewuste aanpak, aldus de twee founders.
arche brengt culturele en taalkundige barrières in kaart om Nederlandse merken cultureel relevante, data-gedreven en effectieve marketingoplossingen te bieden. De missie van het bureau is helder: “Wij ondersteunen Nederlandse merken niet alleen bij het succesvol betreden van – maar ook bij het blijvend vestigen in – de Duitse markt door onze achtergrond, jarenlange ervaring en uitgebreid netwerk optimaal in te zetten”, licht medeoprichter Jessica Wintz toe.
experts in beide culturen
“Van Nederlandse partners tot het opvoeden van onze Duits/Nederlandse kinderen; we zijn niet alleen experts in beide culturen, we leven ze dag in, dag uit,” legt Giuliana Martini uit. Sindsdien hebben zij hun expertise in marketing en communicatie verfijnd en Nederlandse merken zoals Dille & Kamille, Fabienne Chapot, Rosefield en meer geïntroduceerd in de DACH regio (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland).
Het marketingbureau biedt onder meer:
- Strategy & consultancy
- Campaign & event management
- Media & PR
- Influencer marketing
- Website-optimalisatie & vertalingen
- Samenwerkingen op maat
Foto: Giuliana Martini (links), Jessica Wintz