Benchmark pr- en communicatieadviesbureaus

12-11-2012 (08:16) - Bureaus

De VPRA heeft samen met benchmarkspecialist Compare to Compete de PR-benchmark opgesteld. Met deze benchmark krijgen public relations- en communicatieadviesbureaus inzicht in de eigen markt. Het laat zien hoe de bureaus zich tot elkaar verhouden en biedt daardoor een duidelijk beeld van hoe de eigen branche ervoor staat.
 
De benchmark geeft bureaus onder andere antwoord op vragen als: Wat zijn onze sterke en zwakke punten ten opzichte van onze concurrenten? Hoe staat het met mijn tarieven ten opzichte van andere bureaus? Uit welke sectoren halen zij hun meeste omzet? Betaal ik mijn medewerkers meer of minder dan de markt?
 
David Gribnau, voorzitter van de VPRA: ‘Met deze benchmark hebben we een mooi middel in handen die onze sector vooruit kan helpen. In eerste instantie wordt de benchmark beschikbaar voor alle VPRA-leden, maar het is onze bedoeling om dit instrument in de toekomst ook aan te bieden aan niet-VPRA-leden. Hoe meer public relations- en communicatieadviesbureaus immers meedoen, des te waardevoller de data.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch