Bennink en Imhoff verlaten Ministerie van fenomenisering

14-09-2012 (08:07) - Bureaus

Kort nadat het Amsterdamse bureau de naam Bennink Bicker Kaarten heeft verruild voor Ministerie van Fenomenisering is duidelijk dat strateeg/copywriter Jan Bennink (foto) en art director Theo Imhoff het bureau per 1 oktober verlaten. Het vertrek van met name Bennink laat een ‘gat’ achter bij het Ministerie dat de gelederen vooral met freelancers zal gaan aanvullen.
 
Bennink (voorheen onder meer O&M, Publicis en Imagine) maakt de stap naar Roorda Reclamebureau en Imhoff (voorheen onder meer TBWA, BSUR en Van Wanten) gaat freelance verder. 
 

Marianne Zwagerman, hoofd der fenomenen aan de hoofdstedelijke Roemer Visscherstraat, licht toe: ‘Een paar maanden geleden zijn we met onze nieuwe naam van start gegaan. Daarmee wilden we onder meer duidelijk maken dat wij staan voor een nieuwe manier van communicatie maken. Tegelijkertijd gaf die naam ons meer vrijheid van bewegen met betrekking tot de partners van het bureau. Jan en Theo staan meer voor het traditionele reclame maken. Daaraan hebben wij in onze huidige opzet minder behoefte. Los daarvan is een grote groep partners volgens mij ook niet meer helemaal van deze tijd. We gaan met meer freelancers verder en zullen de posities van Bennink en Imhoff niet vullen met nieuwe partners’, aldus Zwagerman, die tevens erkent dat met name het vertrek van Bennink als het om de discipline concept gaat wel een ‘gat’ achterlaat in de Fenomenisering-gelederen.' 


Reacties

Harteloos
Lodewijk @ 14-09-2012 09:32 uur

Media

Marketing

Economisch