Charly PR lanceert Charly Crisis Comms

Charly PR lanceert Charly Crisis Comms

28-10-2024 (12:00) - Bureaus

Charly PR, het Benelux-bureau voor geïntegreerde corporate & consumer communicatie, lanceert een nieuwe afdeling. Onder de naam Charly Crisis Comms staat een team crisiscommunicatiespecialisten klaar voor organisaties wiens reputatie onder vuur ligt - of kan komen te liggen.

Volgens Mark van Tol, Managing Director van Charly PR Nederland, is de oprichting van Charly Crisis Comms, net zoals de naamverandering van LVTPR naar Charly PR begin 2023, een natuurlijke stap in de evolutie van het bureau in het afgelopen decennium: "Bij Charly PR hebben we de afgelopen tien jaar uitgebreide ervaring opgebouwd in crisiscommunicatie, variërend van productrecalls tot cyberaanvallen en gevoelige HR-zaken. Deze expertise heeft onze passie voor crisiscommunicatie alleen maar versterkt. Met de lancering van Charly Crisis Comms, onder leiding van Karolien en Johan, hebben we nu een toegewijd team om organisaties zowel proactief als tijdens crisissituaties te ondersteunen. We bieden onze klanten de combinatie van ervaring en betrokkenheid die nodig is om hen door uitdagende tijden te loodsen.”

'Nu of (n)ooit’ – waarom voorbereid zijn op een crisis essentieel is

Charly Crisis Comms biedt niet alleen 24/7 ondersteuning tijdens een crisis, maar streeft er ook naar om klanten bewust te maken van het belang van crisisvoorbereiding onder het motto ‘Nu of (n)ooit’. "Hopelijk krijgt een organisatie nooit met een crisis te maken, maar de kans is groot dat het ooit wel gebeurt,” zegt Karolien Hessels, Managing Director België. “Het is daarom essentieel om er op voor te bereiden. Een goede voorbereiding stelt je in staat snel en effectief te communiceren, waardoor kostbare tijd en reputatieschade worden beperkt. Te weinig organisaties realiseren zich dit, en daar willen wij verandering in brengen.”

Charly Crisis Comms wordt geleid door Karolien Hessels (Managing Director België), Johan de Ost(Corporate Comms Director) en Mark Van Tol (Managing Director Nederland). Elk hebben ze meer dan 20 jaar ervaring in PR en crisiscommunicatie.

 


Branded content

Media

Marketing

Economisch