Havas Media herstructureert
24-01-2013 (11:06) - Bureaus
Havas gaat haar organisatie en branding wijzigen en vereenvoudigen, met als doel het creëren van de meest innovatieve en klantgerichte mediagroep. De herstructurering en nieuwe naam brengen de mediadivisie van Havas in lijn met de creatieve divisie ‘Havas Worldwide’.
In de nieuwe Havas Media organisatie (actief in 126 landen) zijn de bureaus MPG en Media Contacts volledig geïntegreerd,ondersteund door een eenvoudiger structuur op wereldwijd en lokaal niveau. De digitale expertise wordt in de kern van de organisatie gebracht. Hiertoe behoren specialistische diensten, zoals Artemis (data driven campagne management systeem), Socialyse (social media specialisten), Mobext (mobile specialisten) en Affiperf (online en offline - real time bidding- trading desk).
Roel van den Borne, CEO van Havas Media Nederland: ‘Door de explosie van digitale media kan niemand zich nog een silobenadering van marketing communicatie veroorloven. Meer dan ooit, vraagt deze tijd om een geïntegreerde aanpak. Omdat de digitale transformatie alle media raakt, plaatsen we onze specialistische diensten in het hart van de nieuwe organisatie. Daarnaast maken extra investeringen en een herstructurering van teams en rapportagelijnen het mogelijk de nieuwste digitale ontwikkelingen door het hele bedrijf te benutten. De schaal en wendbaarheid van onze organisatie stellen ons in staat dit te doen.’
Ook op lokaal niveau zullen deze wijzigingen plaatsvinden. Elk team bevat straks experts van alle mediumtypen online en offline. Al deze experts zullen nog gemakkelijker toegang krijgen tot de specialistische diensten in het wereldwijde netwerk.