INDIE en Tons Mosterd zetten Ster-blok op zwart
11-03-2013 (08:06) - Bureaus
Voor het eerst in de Nederlandse reclamegeschiedenis zullen kijkers tijdens een Ster-blok een zwart beeld voorgeschoteld krijgen. De 30 merkwaardige seconden zijn geen storing maar een bewuste actie van Tons Mosterd en Heerlijkheden uit Zierikzee.
De opvallende commercial zal dankzij de inzet en het enthousiasme van de Ster worden uitgezonden vlak voor de laatste aflevering van EO’s kijkcijferhit Africa en zo naar verwachting ongeveer 2,5 miljoen kijkers trekken.
Door dit enorme aantal TV’s zo goed als uit te schakelen zorgt Ton in een halve minuut voor een enorme energiebesparing. Hiermee is zijn commercial net zo ecologisch verantwoord als zijn op zonne-energie geproduceerde biologische producten.
Afgelopen december was Ton Schröer, naamgever en eigenaar van Tons Mosterd de hoogste bieder tijdens de veiling van Serious Request 2012. Hij won hiermee een gratis door reclamebureau INDIE en de STER mogelijk gemaakte televisiecommercial. ‘Elk jaar breng ik voor het goede doel een bod uit op de leukste items. Dit jaar was het aanbod van de STER en INDIE het meest originele en gelukkig was mijn bod raak,’ aldus Ton. Het door hem geboden bedrag zal via Serious Request volledig naar een goed doel gaan.
Na het winnen van de veiling kwam Ton al snel in contact kwam met Lode Schaeffer van reclamebureau INDIE, die dit bijzondere ‘kavel’ had ingebracht en productiemaatschappij 25FPS die zich meteen achter het idee schaarde. In de samenwerking ontstond een commercial die op meerdere manieren milieuvriendelijk te noemen is.