ING ziet kansen in crisis
19-03-2013 (08:11) - Bureaus
ING richt zich met een nieuwe campagne op ondernemend Nederland: ‘Oranje is kansen zien’. Doel van de campagne is om Nederland, haar inwoners, bedrijven en instellingen te laten zien dat de ING een betrokken bank is, die haar zakelijke klanten kansen wil tonen en hen wil helpen ambities te realiseren. Van starter tot familiebedrijf, van vereniging tot multinational.
De tv-commercial toont verschillende voorbeelden van concrete kansen voor ondernemers in Nederland. Deze kansen worden gevisualiseerd door een oranje pijl. Kansen op de Maasvlakte, kansen op het vlak van afvalverwerking en duurzaamheid, kansen voor webshops, in de gamingindustrie enzovoort.
Tijdens de campagneperiode zal ING elke dag via Twitter een concrete kans delen en op de LinkedIn groep ING voor Ondernemers zal elke week een concrete kans bediscussieerd worden.
Ook in deze door JWT Amsterdam ontwikkelde commercial wordt gebruik gemaakt van Nederlandstalige muziek, dit keer uitgevoerd door de huisband van De Wereld Draait Door: the Kik. De voice-over van de commercial en de radiospots wordt ingesproken door Tjitske Reidinga. Naast tv en radio worden ook online communicatie en advertenties in zakelijke bladen ingezet.
