Joe Public maakt mini-actiefilm OHRA

13-11-2012 (00:00) - Bureaus

Verzekeraar OHRA introduceert een tv-commercial voor haar nieuwe zorgcampagne. Commercial ‘De Nek’ heeft veel weg van een actiefilm. Via social media is een viral in de vorm van een filmtrailer (TheNeckTheMovie) anoniem aangejaagd om extra attentiewaarde te creëren. Het seeden van de viral leverde op verschillende sites en blogs, waaronder YouTube, tienduizenden views op.
 
In de nieuwe zorgcampagne van OHRA is duidelijkheid voor klanten het centrale thema. De tv-commercial laat de verzekeraar zien wat de gevolgen kunnen zijn als klanten niet direct weten waar ze aan toe zijn. Een Nederlands stel krijgt een klein ongeluk op weg naar de wintersportvakantie. Door een inschattingsfout van de lokale hulpdiensten in Zwitserland loopt het incident behoorlijk uit de hand. Met een ludiek einde tot gevolg.
 

Reclamebureau Joe Public Take-Away Advertising bedacht de commercial en de viral en voerde ze uit met regisseur Bart Timmer. De opnames zijn gemaakt in Oostenrijk. Niels Neessen, teamleider Brandmanagement OHRA: ‘Wij hebben met OHRA een mooie communicatiehistorie met populaire reclamespots zoals ‘de Paarse Krokodil’, ‘Baby Bassie’, ‘Bom in Eend’ en ‘Caravan’. De Nek past mooi in dat rijtje.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch