Publicis achter Coca-Cola smaaktestspot

26-02-2013 (08:08) - Bureaus

Een smaaktest onder nietsvermoedende consumenten is het onderwerp van de nieuwe commercial voor Coca-Cola Zero die sinds gisteren op tv te zien is. 
 
Het experiment werd gefilmd en uitgevoerd in een bioscoopzaal vol nietsvermoedende deelnemers. Zij waren gevraagd voor de opname van een commercial via een figurantenbureau. Hen was verteld dat er in de bioscoop een commerciële activiteit van Coca-Cola zou plaatsvinden, maar ze hadden geen idee wat die activiteit zou zijn.
 
In de herkenbare rode Coca-Cola-bekers die de bioscoopbezoekers kregen als ze hun Coca-Cola bestelden, waren Coca-Cola Zero bekers verborgen. Vlak voordat de film begon, werd het experiment onthuld doordat de barman op het scherm verscheen en de mensen verzocht in hun Coca-Cola beker te kijken. Het grootste deel van het publiek was stomverbaasd te zien dat in de bekers een zwarte beker zat en dat ze dus Coca-Cola Zero hadden gedronken, waaruit blijkt dat de smaak van de twee dranken elkaar zo dicht mogelijk benadert.
 
De nieuwe commercial werd in november opgenomen in de Kinepolis-bioscoop in Brussel. Het spotje is bedacht en uitgevoerd door reclamebureau Publicis en geregisseerd door Francois Nemeta. De enige acteur in het geheel was de barman, die op de hoogte was van het experiment. 
 

 


Media

Marketing

Economisch