Vandejong en de vijf archetypen van Benthem Crouwel

22-02-2013 (09:05) - Bureaus

Vandejong heeft de publicatie 'Five archetypes for a changing world' ontwikkeld voor Benthem Crouwel Architects. ‘Op basis van het recente werk van Benthem Crouwel tonen we vijf archetypen: het museum, het treinstation, de concertzaal, het pakhuis en het warenhuis. Deze gebouwen hebben een nieuwe betekenis gekregen in onze tijd en zijn daarmee symbolen voor een snel veranderende wereld,' zegt Pjotr de Jong, creative director van Vandejong.
 
‘Als opdrachtgever zijn we blij met het eindresultaat van onze samenwerking. Met Five archetypes for a changing world heeft Vandejong de essentie van ons werk compact en toch onderscheidend weten te presenteren,’ aldus Mels Crouwel, medeoprichter van Benthem Crouwel. Bij Vandejong was grafisch ontwerper Lucie Pindat verantwoordelijk voor het ontwerp, de copy is in co-creatie met Vandejong verzorgd door Valentijn Byvanck, directeur van het Maastrichtse kunstencentrum Marres.
 
‘Benthem Crouwel levert op pragmatische wijze grootse en spectaculaire gebouwen op. Dat gegeven wilden we ook in het ontwerp van deze publicatie laten terugkomen. Daarom zijn de statements over de vijf archetypen afgedrukt op posters van bijna A0-formaat, die tegelijkertijd fungeren als factsheets over door Benthem Crouwel in 2012 afgeronde projecten,’ zegt Lucie Pindat van Vandejong. 
 
De projecten die in Five archetypes for a changing world worden getoond, zijn het Stedelijk Museum (Amsterdam), Rotterdam CS (Rotterdam), de Ziggo Dome (Amsterdam), het AM3 Datacenter (Amsterdam) en het Forum Mittelrhein (Koblenz, Duitsland).
 

 


Media

Marketing

Economisch