Vandejong ontwikkelt cultureel netwerk De Pit
11-04-2013 (08:24) - Bureaus
Branding agency Vandejong heeft voor het voormalige Rozentheater in Amsterdam het merkconcept De Pit ontwikkeld, een nieuw cultureel netwerk voor jongeren in de hoofdstad.
Bijzonder aan De Pit is dat jongeren zelf creatieve invulling aan het netwerk geven. Vandejong bedacht de naam, het concept en de merkstrategie en organiseerde vervolgens een workshop waar de eerste lichting jongeren zelf de creatieve invulling gaf aan De Pit.
Het concept van De Pit is ontwikkeld door Vandejong in opdracht van het voormalige Rozentheater. Het op jongeren gerichte Rozentheater had al een succesvolle jongerenredactie met een liefde voor podiumkunsten. Toen het theater in 2012 stopte, was een doorstart als netwerkorganisatie met een nieuwe naam een logisch vervolg. De Pit wil samenwerken met alle andere aanbieders in de stad en het versnipperde Amsterdamse podiumkunstaanbod dat zich richt op jongeren bundelen op één platform. Daarnaast gaat het speciaal op jongeren (tussen 15 en 20 jaar) gerichte podiumkunstvoorstellingen en educatieve activiteiten produceren.
‘Het onderscheidende van dit project is dat Vandejong met jongeren die bij De Pit zijn betrokken tools heeft ontwikkeld waarmee zij zelf aan de slag kunnen. De jongeren denken zelf na over de positionering, programmering en communicatie. Zo bouwen ze aan een Pit-community en organiseren ze activiteiten die straks in heel Amsterdam gaan plaatsvinden,’ zegt Maritska Witte, directrice van De Pit.

