VBAT restylet Gay Pride

06-03-2013 (08:02) - Bureaus

Designbureau VBAT heeft een nieuwe visuele identiteit voor de Amsterdam Gay Pride (AGP) gecreëerd. AGP onthulde de nieuwe identiteit tijdens de loting voor de 2013 Canal Parade op zondag. 
 
Deze nieuwe identiteit bestaat uit een nieuw logo en de visuele uiting en weerspiegelt de vreugdevolle viering van individualiteit en seksuele diversiteit die gedurende de week van dit evenement te vinden is.
 
Het logo zelf is opgebouwd uit een overlappende A, G en P, waarvan de vormen verwijzen naar de bogen van de historische bruggen over de grachten van Amsterdam. Deze eenvoudige keyline structuur, ondertekend met 'Amsterdam Gay Pride' biedt een veelzijdig raamwerk waarin felle kleuren van de regenboog en patronen worden toegevoegd om de zeggingskracht te vergroten.
 
Met behulp van dit kader als uitgangspunt, in combinatie met patronen die verwijzen naar kitsch en de populaire cultuur van Amsterdam, is het mogelijk om schijnbaar eindeloze versies van het logo te creëren. Elke verwijzing spreekt voor 'fantastischeuniciteit'. Als zodanig fungeert het als een visuele metafoor voor de kleur, excentriciteit en 'joie de vivre' die de homoseksuele gemeenschap naar de Amsterdamse straten en grachten brengen tijdens Amsterdam Gay Pride.
 

 


Reacties

Ai.

Groetjes,
Lisa
Lisa @ 06-03-2013 14:04 uur

Media

Marketing

Economisch