VICE-campagne kanshebber SpinAward
25-03-2013 (08:11) - Bureaus
VICE is genomineerd voor een SpinAward in de categorie Content. Virtue World Wide, het in-huis strategisch en creatief bureau van VICE, ontwikkelde een content gerichte strategie voor HUB Footwear; Challenge the Obvious.
De soft launch van de campagne bestond uit het creëren en distribueren van een serie online blogs op de HUB Footwear website over mensen die elke dag zich zelf en het leven om hen heen opnieuw uitdagen op een creatieve en verrassende manier. Daarnaast ontwikkelden het bureau een long-form documentaire over ‘Philly Painting’, een bijzonder initiatief van de Nederlandse kunstenaars Dre Uhrhahn en Jeroen Koolhaas waarbij ze samen met de buurt een van de gevaarlijkste wijken van Philly opknappen.
De documentaire is inmiddels door meer dan 170.000 mensen gezien leverde meer dan 100 pers plaatsingen op ter waarde van 220.000 euro. Hub komt nu met een nieuwe bloedstollende documentaire: Roofer's point of view.