ARAG start nieuwe campagne ‘Op het recht vertrouwen’

19-09-2022 (17:38) - Campagnes

Open Now ontwikkelde op basis van de nieuwe positionering een onderscheidende campagne voor de juridische probleemoplosser.
 
‘Mensen motiveren een verzekering af te sluiten is vanuit gedrag altijd een complex vraagstuk omdat iemand iets afsluit tegen een potentieel risico. En we hebben de natuurlijke neiging te denken dat de kans kleiner is dat ons iets overkomt dan een ander (optimism bias)’ aldus Liselotte Vink gedragswetenschapper bij Open Now. Hoe motiveer je dan iemand een rechtsbijstandverzekering bij ARAG af te laten sluiten? In de nieuwe campagne wordt de urgentie vergroot door in te spelen op levensgebeurtenissen die relevant en herkenbaar zijn voor de doelgroep zoals een verhuizing, verbouwing of nieuwe baan. De opvallende beelden brengen het gevoel over dat ARAG de doelgroep empowert om sterker in deze live events te staan mochten er potentiële conflicten optreden.
 
Jessica Klugkist, Corporate Communications Manager bij ARAG: ‘Daarnaast laten we ook graag zien dat ARAG een empathische verzekeraar is die met je meedenkt. We proberen een nieuwe vaste associatie te kweken tussen juridische hulp en ARAG. Als je in een juridisch conflict terecht komt, pak je bij wijze van spreken je smartphone uit de zak en bel je met de juristen van ARAG. Lager kunnen we de drempel niet leggen’.
 
De nieuwe campagne ging eerst van start op OOH, radio & online en vanaf 20 september zijn ook bijgaande video’s te zien via diverse kanalen.
 
Bureau: Open Now
Productiemaatschappij: Studio Studio
Regie: Lars Brink & Joost Biesheuvel
Postproductie: The Compound
Edit: Moo Flamman
Muziek & audio: Public Audio
Mediabureau: Wisecrackers
Verantwoordelijk bij ARAG: Evert Franken & Jessica Klugkist