Marktplaats zet Wereldveranderaars in het zonnetje ter ere van jubileum

27-05-2024 (10:59) - Campagnes

Marktplaats bestaat 25 jaar en dat moet gevierd worden. Ter gelegenheid van het jubileum lanceert het handelsplatform vandaag een nieuwe campagne.

De nieuwe campagne zet de gebruikers, verkopers en kopers, van het platform als ‘Wereldveranderaars’ op een voetstuk.

Echte gebruikers

In de campagne staat de impact van tweedehands handelen centraal. In lijn met de speelgoedcampagne (2022) gaat het ook ditmaal om een non-scripted concept. Vijfentwintig mensen zijn uitgenodigd voor een fotoshoot, zonder te weten waarom en voor welk merk. Samen ontdekken zij dat ze tenminste één ding gemeen hebben: ze hebben allemaal spullen tweedehands gekocht of verkocht op Marktplaats. Het zijn dus allen Wereldveranderaars, die samen met Marktplaats impact hebben gemaakt in de afgelopen 25 jaar.

Eveline Eberhardt, Head of Brand van Marktplaats: “Veel van onze gebruikers realiseren zich niet dat ze onderdeel zijn van een fantastisch groter geheel; een groep mensen die stuk voor stuk bijdragen aan een circulaire economie. Met dit inzicht ons 25-jarig jubileum, wilden wij onze gebruikers als Wereldveranderaars in het zonnetje zetten. Ook nu gebruiken we echte verhalen van echte gebruikers van Marktplaats. We zien dat deze authentieke insteek bij ons past en ontzettend goed werkt - we weten er de doelgroep mee te bereiken en te raken. We hopen dat alle gebruikers die de campagne zien zich trots voelen op het feit dat ook zij onderdeel zijn van een grotere positieve beweging.”

In de campagnevideo is te zien hoe de deelnemers verrast worden met de titel ‘Wereldveranderaar’, simpelweg door te handelen via Marktplaats. 

25 jaar circulariteit

Met de nieuwe campagne wil Markplaats huidige maar ook nieuwe gebruikers stimuleren actief te zijn op het platform, door bewustwording van de gezamenlijke impact van tweedehands te creëren. Eberhardt: “Bijdragen aan een betere wereld kan soms als een onmogelijk grote taak voelen, maar je hoeft de wereld niet te veranderen om de wereld te veranderen. Door spullen een nieuw leven te geven in plaats van weg te gooien en vaker te kiezen voor tweedehands producten, maken we samen al zo’n verschil. Dat is de boodschap die wij willen vieren en delen op onze verjaardag.”

De campagne is te zien op diverse online kanalen en via (digitale) Out of Home. De video vind je hier. En meer informatie over de campagne vind je hier.

Credits

Marktplaats: Grietje Suijkerbuijk, Eveline Eberhardt, Marie Lootvoet, Anna Bressers, Harshita Sharma
Copy: Marie-Louise Diekema
Design: Joeri Opdam, Joël Niamut
Creatief Bureau: Happiness Amsterdam
Productie: Polak Film BV
Regie: Tom Rijpert
Media: EssenceMediacom
Digital media: Maxlead
PR: TEAM LEWIS