Plutosport kopt met Joe Public inhaker in voor WK

01-12-2022 (16:00) - Campagnes

Plutosport.nl heeft na een uitgebreide bureau-oriëntatie gekozen voor reclamebureau Joe Public. Naar verwachting gaat begin februari de eerste tv-campagne live, maar afgelopen week haakte het bureau al succesvol in op de commotie rondom de ‘One Love’-aanvoerdersband en de nu al legendarische uitspraak van bondscoach Van Gaal: ‘We can come an end.’

Joe Public wordt verantwoordelijk voor de nieuwe positionering en merkidentiteit van de webshop op het gebied van sport en lifestyle.

We can come an end

Ondanks dat de samenwerking pas sinds kort officieel van start is gegaan met een positioneringstraject, wist het bureau deze week al een inhaakcampagne te lanceren. Antoine Houtsma, Creatief directeur en founder Joe Public: “Louis van Gaal staat al jaren bekend om zijn opmerkelijke uitspraken in steenkolenengels. Nadat hij in een van de eerste persconferenties van dit WK de ‘We can come an end’-opmerking plaatste, konden we niet anders dan hier slim op inhaken. En doordat Plutosport als geen ander in staat is om snel te schakelen en te leveren, hadden we samen binnen no-time de ‘We can come an end’-kledingcollectie en een below-the-line-campagne live staan. Later hebben we de collectie uitgebreid met een 'Together we can come an end-versie”.

Jeugdfonds Sport & Cultuur

Wilian Hulshof, brand director Plutosport: “De eerste gesprekken over de positionering en strategie verliepen al heel prettig, maar dat we binnen zo’n korte periode deze inhaakcampagne hebben gelanceerd, is voor ons de bevestiging dat we het juiste bureau hebben gekozen. De kledingcollectie en campagne staan nu een aantal dagen live en er wordt al flink besteld. En daar zijn we natuurlijk ontzettend blij mee, de kleding is dan wel exclusief op plutosport.nl te koop, de netto-opbrengst van deze ‘inclusieve’ collectie gaat naar het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Hopelijk wordt de lancering van onze eerste tv-commercial begin volgend jaar net zo’n succes.”