Wingman Condoms lanceert campagne op Valentijnsdag
Vandaag, op de dag van de liefde, lanceert Wingman Condoms in samenwerking met Happiness Amsterdam de campagne 'It's that smooth', waarbij Wingman Condoms onderbrekingen tot een minimum beperkt.
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat steeds minder mensen een condoom gebruiken. Die onderbrekingen zijn dan wel onvermijdelijk, maar dat betekent niet dat ze irritant hoeven te zijn. Uitgerust met uiterst gebruiksvriendelijke vleugels, zorgt Wingman ervoor dat het condoom moeiteloos en snel kan worden aangebracht.
Condoom met vleugels
De van oorsprong Nederlandse uitvinding - Wingman is bedacht door twee oud-studenten van de TU Delft - heeft al fans over de hele wereld. Maar toch blijkt het lastiger dan gedacht om mensen aan het condoom met vleugels te krijgen. Arnaud Snippe, managing director van Wingman: "Het is natuurlijk ook wel wat om mensen te overtuigen iets anders te proberen op zo'n delicaat moment. Want wat zijn die vleugeltjes dan? Het was zaak om niet alleen te laten zien hoe het werkt, maar vooral hoe smooth."
Elke onderbreking zo smooth mogelijk
?Dat was voor het verantwoordelijke bureau Happiness Amsterdam het startpunt voor de nieuwe reclamecampagne. Joey Boeters, Creative Partner bij Happiness Amsterdam: "We zagen een mooie parallel tussen twee vervelende maar noodzakelijke onderbrekingen: het gebruik van het condoom, en - jawel - reclame. Net als met het condoomritueel zorgen we ervoor dat onze reclame-uitingen ook zo smooth mogelijk zijn. En dus nauwelijks voor een vervelende onderbreking zorgen.'' Naast de campagne verzorgde Happiness ook de vormgeving van de nieuwe Wingman packaging en website.
De campagne wordt ingezet op TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, Tinder en YouTube. Het startschot vindt logischerwijs plaatst op 14 februari, Valentijnsdag.