Meer voedselleveranciers sluiten aan bij Wintercollectief

10-11-2022 (09:13) - Economisch

Steeds meer voedselproducenten geven gehoor aan de oproep om extra te doneren aan de Voedselbank, die steeds meer vraag krijgen. Op 25 oktober maakten vier Hollandse voedselproducenten (Unox, Iglo, Hak en Bolletje) bekend zich te verenigen als Wintercollectief om de Voedselbank te hulp te schieten, en deden een oproep aan collega-producenten.

Zes merken hebben al gehoor aan de oproep gegeven: Honig, Koninklijke De Ruijter, FrieslandCampina, Maaslander, Calvé en No Fairytales. De tien merken bundelen nu hun krachten om vanuit het Wintercollectief ruim 1.9 miljoen producten te doneren, waaronder nu ook 400.000 extra pakken houdbare melk en 100.000 potten pindakaas.

Alle huishoudens voorzien

Steeds meer mensen kloppen aan bij de Voedselbank voor hulp (onder andere door inflatie en de energiecrisis), terwijl het aanbod van voedzame producten afneemt. Met de aansluiting van de zes nieuwe producenten kunnen naast soepen, potten groenten en peulvruchten, tussendoortjes en diepvriesmaaltijden nu ook producten als kaas, houdbare melk, hagelslag, pindakaas en groentewraps aangeboden. Het doel is om alle huishoudens deze winter te voorzien van voedzame producten. Het Wintercollectief is een open collectief waar andere merken zich bij kunnen aansluiten die ook een bijdrage willen leveren om gezinnen te hulp te schieten. De uitnodiging staat nog steeds.  

Hartverwarmend

Esther van Spronsen van Unox: “We hebben als collectief veel positieve en warme reacties gekregen van collega-merken en producenten. Het laat zien dat we samen in staat zijn om een bijdrage te leveren aan een groot en urgent maatschappelijk probleem. Het is hartverwarmend dat er de afgelopen twee weken al zes prachtige merken bij het collectief zijn gekomen. We doen dit allemaal vanuit dezelfde overtuiging: niemand zou in Nederland honger mogen lijden.”


Bureaus

Media

Marketing