Sint doet niet onder voor de Kerstman

16-11-2012 (00:00) - Economisch

De Sint lijkt onverminderd populair in de feestelijke decembermaand. Ruim 82 procent van de ouders is dit jaar van plan om Sinterklaas te vieren, zo blijkt uit het Sinterklaasonderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Bumpeez. 
 
67 procent van de kinderen geeft aan veel meer uit te kijken naar de komst van Sinterklaas dan van de kerstman. Aanstaande zaterdag komt de Goedheiligman aan in Roermond en kan de voorpret van start gaan. Dit onderzoek is in opdracht van Bumpeez in 2012 uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Kien onder 500 respondenten (ouders met kinderen tot 13 jaar).
 
Sinterklaas is niet alleen op pakjesavond druk, maar begint al weken van te voren met het bedenken wat hij kinderen in hun schoentje zal schenken. Maar liefst 39 procent van de kinderen mag dit jaar drie tot vier keer zijn schoen zetten in de aanloop naar Pakjesavond. Het gemiddelde bedrag dat wordt uitgegeven aan een schoencadeau ligt tussen de € 2,50 en € 5,00. Daarnaast geeft 32 procent van de ouders aan een voorkeur te hebben voor speelgoed waar binnen mee gespeeld kan worden. Andere populaire schoencadeaus zijn snoepgoed (20 procent) en leesvoer (15 procent).
 

 


Reacties

Sinterklaas is gebleven!

Gelukkig maar.
Ik hield jaren geleden mijn hart vast toen die onbenullige kerstman zich met Sinterklaas en Jezus kwam meten!
Een kerstman heeft hier niets te zoeken, net zo min als die pompoen-mania. Nederlandvreemde zaken, in tegenstelling tot onze eigen Goed heiligman. Hij is wel beschouwd het enige originele wat wij hebben, tulpen groeien overal.
Bovendien bevorderd Sinterklaas met gedichten en surprises de creativiteit van grote mensen. Onder zijn bewind gaat Nederland niet alleen om iets kopen maar ook iets maken!
Ben dankbaar dat hij hier weer naar toe stoomt.

Marijke Philips @ 17-11-2012 01:55 uur
CORRECTIE

Sinterklaas is gebleven!

Gelukkig maar.
Ik hield jaren geleden mijn hart vast toen die onbenullige kerstman zich met Sinterklaas en Jezus kwam meten! Een kerstman heeft hier niets te zoeken, net zo min als die pompoen-mania. Nederlandvreemde zaken, in tegenstelling tot onze eigen Goed heiligman. Hij is wel beschouwd het enige originele wat wij hebben, tulpen groeien overal.
Bovendien bevorderd Sinterklaas met gedichten en surprises de creativiteit van grote mensen. Onder zijn bewind gaat Nederland niet alleen iets kopen maar ook iets maken!
Ben dankbaar dat hij hier weer naar toe stoomt.
Marijke Philips @ 17-11-2012 02:05 uur

Bureaus

Media

Marketing