Albert Heijn breidt zelfservice platform voor adverteerders uit
AH Retail Media Services, de retail media-tak van Albert Heijn, breidt het Zelf Service Platform voor adverteerders uit met display campagnes.
Hiermee kunnen adverteerders eigen banners live zetten op ah.nl en in de Albert Heijn app.
Op 8 september werden CMO's, marketing- en mediamanagers en mediabureaus door Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn en Rolf Oosterhoff en Bas Komen van AH Retail Media Services bijgepraat over de ontwikkelingen in innovatieve digitale advertentiemogelijkheden. Tijdens het event werd bekend gemaakt dat het Zelf Service Platform van AH Retail Media Services binnenkort nog meer mogelijkheden biedt met de uitbreiding van display campagnes. Met deze volgende stap kunnen adverteerders zelf bannercampagnes op ah.nl en in de Albert Heijn app opzetten, prestaties direct monitoren en campagnes optimaliseren.
Eerste supermarkt met Zelf Service Platform
Albert Heijn startte in 2015 met retail media. Twee jaar geleden lanceerde AH Retail Media Services al het Zelf Service Platform. Er werd gestart met sponsored products campagnes, waarbij merken hun zichtbaarheid binnen de zoekresultaten kunnen vergroten. Voor de digitale innovaties wordt samengewerkt met adtechbedrijf Adhese.
Dit jaar werden 3.000 schermen in winkels toegevoegd en introduceerde AH Retail Media Services het CDP (customer data platform), waarmee merken nu ook hun doelgroepen in de AH-app kunnen bereiken.