Booking.com lanceert Ultimate Pride Amsterdam Experience

26-07-2022 (08:00) - Marketing

Augustus staat wereldwijd in het teken van Pride Month, waarin gevierd wordt dat je mag zijn wie je bent en mag houden van wie je wilt.
 
Om de terugkeer van de grachtenparade in Amsterdam te vieren en de rol van Booking.com als hoofdsponsor van Pride Amsterdam 2022 onder de aandacht te bbrengen, introduceert Booking.com de Ultimate Pride Amsterdam Experience. Deze experience viert niet alleen de acceptatie voor de LGBTQ+ gemeenschap, wil ook het bewustzijn vergroten voor de uitdagingen die er nog zijn. 

Eén paar kan tijdens het slotweekend van Amsterdam Pride op 5 en 6 augustus een onvergetelijk verblijf beleven van twee nachten in de speciaal gecreëerde Pride Amsterdam Rainbow Room in het Sofitel Legend The Grand Amsterdam. De luxueuze kamer, gecreëerd om de diversiteit van de LGBTQ+ gemeenschap te weerspiegelen en geïnspireerd door de regenboog, is ontworpen door Nederlandse LGBTQ+ kunstenaar Eelco Hilgersom.
 
De logees worden ontvangen door drag-icoon Envy Peru en meegenomen naar een culinaire ervaring bij Wijmpje Beukers en hebben exclusieve toegang tot het VIP-deck voor de grachtenparade op 6 augustus. Dit alles is op 1 augustus om 10:00 uur te boeken voor €20,22.

Booking.com wil met deze ervaring meer aandacht vragen voor de manier waarop de Nederlandse LGBTQ+ gemeenschap reizen ervaart, zoals de obstakels waar zij tegenaan lopen, hoe het anders is voor hen dan voor veel anderen, en waar de reisindustrie en accommodaties nog kunnen verbeteren in het bieden van een meer inclusieve ervaring. Zo komt er uit het onderzoek bijvoorbeeld naar voren dat meer dan 76% van de Nederlandse LGBTQ+ reizigers ongastvrije reiservaringen hebben gehad en meer dan de helft (52%) van de LGBTQ+ reizigers heeft enige vorm van discriminatie ervaren tijdens het reizen.
 

Bureaus

Media

Economisch