Gaiyo presenteert zich met nieuwe identiteit en campagne als sleutel tot alles-in-één-mobiliteit

11-09-2023 (07:00) - Marketing

Gaiyo betekent ‘overzicht’ in het Japans. En dat hebben de grote steden hard nodig. Gaiyo laat de consument zien dat het anders kan: slimmer, bewuster en duurzamer. Niet meer switchen tussen apps, maar één app die je overzicht geeft in alle deel-opties bij jou in de buurt.

Van deelauto’s tot scooters, en van fietsen tot de bus, metro en trein. Vanuit deze visie voor ‘greener and cleaner cities’ ontwikkelde Gaiyo samen met Gardeners de nieuwe merk- & impactstrategie, merkidentiteit, logo en introductiecampagne.

Met aangesloten partners als NS, Check, Bolt, Cargoroo en TIER is Gaiyo de magische sleutel tot alles-in-één-mobiliteit, waar het merk bouwt aan het gedachtegoed ‘own nothing, but have it all’. Oftewel: Go green. Go clean. Go smart. Go fast. Go free. Go now. Go Gaiyo.

Met Gaiyo kun je met elektrisch deelvervoer slimmer te bewegen naar en door de stad. Dit was dan ook de basis voor de merkidentiteit. Met een bold look & feel kwam het logo tot leven als dynamische expressie, en doordat het logo (en tevens app icoon) de randen raakt, geeft het je een infinity gevoel. Een beweging naar de toekomst, want met Gaiyo kun je altijd blijven gaan.

Daaruit voortvloeiend ontstond de tagline ‘Get going’ die vanaf vandaag als (D)OOH in de 7 grote steden is te vinden, met name in en rondom de stations. Op social en display wordt de doelgroep verder aangesproken met headlines als ‘alles ownen, niks bezitten’, ‘altijd last-minute, nooit te laat’ en ‘cut the apps: van tien naar alles in één’.

Selma, Marketing Director Gaiyo: “Samen met Gardeners hebben we de kracht van synergie ontdekt. Hun diepgaande begrip van ons product en merk heeft geleid tot een sterke merkstrategie en uitgesproken identiteit. In deze samenwerking hebben we niet alleen een logo en campagne gecreëerd, maar ook deuren geopend naar een veelbelovende toekomst voor Gaiyo.”

Positieve impact maken

Gaiyo brengt alle vervoersopties samen, zodat je je reis kunt plannen, boeken en betalen vanuit één overzichtelijke en gebruiksvriendelijke app. Een belangrijke ontwikkeling want delen is sneller, duurzamer en ook nog eens goed voor de luchtkwaliteit. Het bespaart parkeerruimte, wat weer resulteert in meer ruimte voor fietsers, wandelaars, spelende kinderen en groen. Positieve impact maken is dan ook wat Gaiyo en Gardeners verbindt.

Maira, Managing Director Gardeners: “Het is enorm fijn om samen te werken met Gaiyo. Vanuit ‘where good things grow’ en de belangrijke visie van Gaiyo is er vanaf het eerste moment een persoonlijke klik waar beide teams op hebben doorgepakt. In dit organische co-creatie proces kwam de merkstrategie, merkidentiteit, het logo en de introductiecampagne tot leven, waar we allemaal enorm trots op zijn.”

De afgelopen jaren is Gaiyo al hard gegroeid; het bedrijf realiseerde in 2022 een groei van 600 procent in de Nederlandse consumentenmarkt. Naast dat het bedrijf groeit in omvang, wordt de dienstverlening ook steeds verder uitgebreid met nieuwe mobiliteitspartners die zich aansluiten.

Gaiyo richt zich primair op de stadsmens die altijd onderweg en op zoek is naar de nieuwste oplossingen om door het drukke stadsleven te bewegen. Voorbereid op het onverwachte, een onafhankelijke denker, bekend met de levensstijl van delen: een slimmere manier van leven.

 


Bureaus

Media

Economisch