Nierstichting op nummer 1 in Social Reputatie Index
04-02-2020 (13:15) - Marketing
De Nierstichting heeft als goed doel het best gepresteerd in de Social Reputatie Index 2019 van Hibou. De Nierstichting kwam naar voren als het goede doel waar het meest positief over wordt bericht op social media.
In samenwerking met marktonderzoeksbureau MWM2 voert Hibou jaarlijks een meting uit binnen een bepaalde branche en niche. Datagedreven PR-bureau Hibou nam dit keer de drie grootste goede doelen die gericht zijn op gezondheid onder de loep: KWF, Hartstichting en Nierstichting. De Nierstichting had een score van 22,5. KWF en de Hartstichting volgen iets lager op de Index met respectievelijk 20,4 en 11,9.
Als verklaring voor het online succes van Nierstichting noemt Aniek Schmal, Manager Data Research & Insights van Hibou, het lanceren van twee social mediacampagnes: ‘De stijging in het sentiment van de Nierstichting is vooral te danken aan het grote succes van de zoutcampagne in 2019 en het hoge bereik met positieve volume in het najaar van de campagne ‘Volhouden’ en de collecteweek.’