Renault maakt nieuwe merkambassadeurs bekend

16-01-2024 (10:23) - Marketing

De nu vijf Renault ambassadeurs staan voor de merkwaarden en het imago van Renault in het professionele toptenniscircuit. Met hun ambassadeurschap ondersteunen zij het merk bij zijn initiatieven om mensen aan te moedigen om te gaan sporten.

Dat doet Renault via het Give Me 5-programma. De vijf tennissers dragen het Renault logo op hun kleding tijdens de Australian Open, het eerste Grand Slam-toernooi van het jaar. Renault is sinds 2022 premiumpartner van het French Open-tennistoernooi. Het merk begon 2024 met het aantrekken van twee toptennissers in topvorm: Diane Parry en Casper Ruud. Zij worden de nieuwste merkambassadeurs van Renault. Parry en Ruud sluiten zich aan bij Félix Auger-Aliassime, Diede de Groot en Luca Van Assche, die al sinds vorig jaar merkambassadeur van Renault zijn.

Rijzende ster

Diane Parry, 21 jaar oud, is een van de rijzende sterren in het Franse tennis. Met haar speelstijl vertegenwoordigt zij op haar manier de elegantie van de tennissport. De voormalige nummer 1 van de wereld bij de junioren heeft al twee toernooien op de professionele tour gewonnen: het Montevideo WTA 125-toernooi in 2021 en het Paris Racing Club WTA 125-toernooi in 2023. De 25-jarige Noor Casper Ruud is drievoudig Grand Slam-finalist, waaronder de afgelopen twee jaar in Parijs. Hij heeft inmiddels op alle ondergronden al tien ATP-toernooien gewonnen en Ruud wordt ook geroemd om zijn zuivere spel en sportieve mentaliteit. 


Bureaus

Media

Economisch