Rik Heijmen start relatiehulpwebsite Monsley.com
04-02-2020 (11:44) - Marketing
Rick Heijmen, oprichter en voormalig strategisch directeur van reclamebureau KOKORO Amsterdam heeft een relatiehulpwebsite gelanceerd: Monsley.com.
Rik Heijmen legt uit wat hij wil bereiken met de relatiehulpwebsite: ‘Na de verkoop van mijn eerste reclamebureau OER in 2008 kreeg ik te maken met een depressie. Een vormende ervaring waardoor ik me ben gaan verdiepen in mentaal welzijn en persoonlijke ontwikkeling. Het is mijn missie met Monsley om mentale hulp aantrekkelijker en laagdrempeliger te maken.’ Volgens Heijden willen mensen hun problemen het liefst zélf oplossen. Alleen weten ze vaak niet hoe ze dat moeten doen, met als gevolg dat problemen te lang voortduren en verergeren. Daarom heeft hij samen met psycholoog Anoek Gerlings een nieuwe oplossing ontwikkeld die volgens hen meer ondersteuning biedt dan zelfhulpboeken en toegankelijker is dan relatietherapie.
Gerlings heeft als EFT-relatietherapeut honderden stellen begeleid: ‘Voor Monsley hebben wij de principes van de populaire en bewezen effectieve ‘Emotionally Focused Therapy’-aanpak, ofwel EFT, vertaald naar een toegankelijk online programma dat mensen helpt om zelf hun relatie te verbeteren.’ Het online programma is zo ingericht, dat het mensen stap voor stap meeneemt in het proces én zij de regie in eigen handen houden. Deelnemers kunnen individueel starten of samen met hun partner.