Rotterdams Philharmonisch kiest SOGOOD
09-08-2012 (08:18) - Bureaus
Het Rotterdams Philharmonisch heeft twee jaar geleden een nieuwe huisstijl laten ontwikkelen. Maar in communicatie kwam de eigenheid van de organisatie onvoldoende voor het voetlicht. Sytske Schoenmakers, marketingmanager van het Rotterdams Philharmonisch: ‘In de loop der tijd was er een enorme wildgroei ontstaan in uitingen. Ze waren niet consistent en brachten onvoldoende onze merkwaarden voor het voetlicht. We hebben een pitch uitgeschreven onder drie bureaus en SOGOOD kwam er voor ons met kop en schouders bovenuit. We gaan samen mooie dingen maken.’
Edwin Visser, strategy director van SOGOOD: ‘Juist het Rotterdamse karakter, het energieke en innovatieve zal aandacht krijgen. Orkesten presenteren zich allemaal min of meer hetzelfde. Daar gaan we verandering in brengen. We zijn heel blij met dit nieuwe account. Voor ons is het de eerste in de culturele sector. Onze commerciële kijk kan daar het verschil malen.’