Social1nfluencers richt focus op reclame
27-08-2012 (00:00) - Bureaus
Steeds meer merken maken gebruik van de kracht van vloggers om reclame te maken. Vloggers maken video’s, die ze uploaden op YouTube, waarmee ze honderdduizenden kijkers per week bereiken. Het fenomeen is overgewaaid uit Amerika, waar deze YouTube influentuals al jaren hot zijn. Social1nfluencers is het eerste bedrijf in Nederland dat zich volledig focust op deze markt.
YouTube wil een samensmelting creëren tussen het internet en de televisie. Om dit te realiseren is het bedrijf begonnen met het actief aanmoedigen van videotalent wereldwijd. Eind 2011 heeft het bedrijf honderd miljoen dollar uitgetrokken om grootheden als Jay Z, Aston Kutcher en Jerry Seinfeld te verleiden webseries op YouTube te plaatsen. Ook de vloggers in Nederland worden met regelmaat uitgenodigd op het kantoor van YouTube Nederland om hen onderdeel te laten uitmaken van dit proces.
Het kon niet uitblijven: Social1nfluencers is het eerste bedrijf in Nederland dat zich volledig focust op het ontwikkelen van Nederlands YouTube talent en integreert merken naadloos in de videoproducties van deze beïnvloeders. Social1nfluencers vertegenwoordigt negentig Nederlandse YouTube influentials, die maandelijks meer dan 5,6 miljoen views op hun video's genereren. Het netwerk is verdeeld in verschillende channels, zoals onder andere food, beauty, fashion, lifestyle, entertainment (games, films, gadgets) en auto's.