Blue Current haalt 5 miljoen op via sharefunding

09-02-2023 (14:43) - Economisch

Er wordt flink geïnvesteerd in de versnelling van de transitie naar elektrisch vervoer. Afgelopen zomer startte Blue Current een sharefundingcampagne op Eyevestor, de marktplaats voor aandelen. Daarmee haalde het e-mobilitybedrijf vijf miljoen euro op, de hoogste opbrengst in één ronde die ooit op Eyevestor ooit heeft plaatsgevonden.

De missie van Blue Current is om een snelle en duurzame transitie in gang te zetten naar elektrisch vervoer. Zo staat de lancering van een innovatief gebruikersplatform en nieuw product op de agenda. Om de missie kracht bij te zetten, worden stappen ondernomen om in 2025 klimaatpositief te zijn en een BCORP-certificering te krijgen.

Visie

Vanuit de visie om samen te werken voor de grootste positieve impact op de planeet, heeft Blue Current gekozen voor sharefunding. Iedereen - zowel consumenten als organisaties - die gelooft in de missie van Blue Current, heeft hiermee de kans gekregen om te investeren in deze e-mobility software, laadpunten en dienstverlening. Er is vijf miljoen euro beschikbaar om te investeren in ontwikkelingen binnen de drie pijlers van Blue Current: innovatie, duurzaamheid en klanttevredenheid. ?Van die vijf miljoen hebben impactfondsen Phase2.earth en Phase2.global een groot deel geïnvesteerd. ?

Impactinvestering

Boudewijn Poelmann, oprichter van impactfondsen Phase2.earth en Phae2.global: “Door deze investering hebben wij een stap gezet om ons portfolio te versterken in de energie-transitie. Via onze investering in Blue Current hopen we de transitie van niet-fossiele brandstoffen te versnellen." De impactfondsen investeren in start- en scale-ups die een impact willen maken voor een betere wereld. Ze leveren bedrijven een bijdrage om krachtige en compassievolle producten en diensten op de markt te krijgen.

Nieuwe ontwikkelingen

Mark de Raaij, co-founder van Blue Current: ''Deze maand lanceren we ons nieuwe gebruikersplatform dat een make-over heeft gekregen en helemaal is voorbereid op de toekomst. Denk aan functionaliteiten met het oog op de energietransitie: zo duurzaam en goedkoop mogelijk laden en inzicht krijgen in je verbruik, zodat je slim met je energie om kunt gaan.

In de loop van het jaar komen we ook met een nieuwe controller voor onze laadpunten. Deze is onder andere voorbereid om bi-directioneel (zo kun je ook stroom uit je auto halen) te kunnen laden, is duurzamer en lokaal geproduceerd en makkelijk te installeren."

 


Bureaus

Media

Marketing