bunq doneert €100.000 aan Next Level voor meer diversiteit in de techsector

28-02-2023 (11:57) - Economisch

bunq, de een na grootste neobank in de EU, doneert €100.000 aan Next Level, een non-profit initiatief voor meer diversiteit in de techsector. Next Level wordt naast bunq ook gesteund door de ondernemers achter CapitalT, Tomtom en Mediamonks.

Met behulp van storytelling probeert Next Level vrouwen en minderheden in de leeftijd van 16-28 jaar te inspireren om voor een carrière in de techsector te kiezen. Een televisieserie van regisseur Jan Albert de Weerd speelt hierbij een belangrijke rol. De uitdagingen voor jonge vrouwen en minderheden die kiezen voor een carrière in tech, ondernemen of programmeren, staan hierin centraal. In combinatie met een interactief platform, online en offline ervaringen en een magazine laat Next Level zien hoe technologische vooruitgang een oplossing kan zijn voor de belangrijkste uitdagingen in onze wereld. De televisieserie en het platform worden eind 2023 gelanceerd.

“We zijn enorm trots dat we Next Level steunen,” zegt Ali Niknam, oprichter en CEO van bunq. “Omdat bunq is opgericht om de financiële sector van meer diversiteit te voorzien, is het voor ons een logische stap om onze krachten te bundelen in dit geweldige initiatief.”

Bredere visie

“Een team met diversiteit heeft een bredere visie, neemt betere beslissingen en presteert meer dan een team zonder diversiteit. Nog altijd voelen vrouwen zich helaas weinig aangetrokken tot een dynamische en uitdagende baan in tech,” zegt Janneke Niessen, mede-oprichter van CapitalT. “Bij Next Level zetten we ons in voor alle vrouwen, zowel nu als in de toekomst. Ik wil alle gelijkgestemde bedrijven en individuen uitnodigen om zich bij ons aan te sluiten. Als we de internationale tech-industrie van meer diversiteit voorzien, kunnen we de grootste uitdagingen het hoofd bieden.”

“Software verovert de wereld, maar we moeten ervoor waken dat het onze kinderen niet consumeert., Een televisieserie die onze jeugd laat zien hoe tech hun manier van leven mogelijk maakt, heeft de potentie een enorm life-saver te zijn.” stelt Corinne Vigreux, Co-Founder en CMO van TomTom.


Bureaus

Media

Marketing