Curiosity kondigt investering in Deense Dreamdata aan

29-03-2023 (12:00) - Economisch

Curiosity, een Nederlands investeringsfonds gericht op AI gedreven software bedrijven, kondigt vandaag een investering aan in Dreamdata, een Deens technologiebedrijf dat een marketing & sales analytics en attribution modelling oplossing biedt voor de zakelijke markt.

De investering van Curiosity komt boven op de eind vorig jaar aangekondigde investering door Duitse investeerder Signals VC en bestaande aandeelhouders InReach Ventures, Crowberry, Seedcamp, Futuristic.vc en Preseed Ventures, waarmee de totale financiering in deze ronde op €7 miljoen komt.

Missie

Dreamdata, opgericht door Lars Grønnegaard, Ole Dallerup (beide ex-Trustpilot) en Steffen Hedebrandt (ex Upwork & Airtame), heeft als missie om een toonaangevend B2B-platform te worden voor marketing & sales analyse en attribution modelling voor de zakelijke markt. Met Dreamdata kan een bedrijf data uit alle relevante B2B advertentiekanalen bij elkaar brengen en koppelen met gegevens uit haar eigen Sales & CRM systemen om te analyseren wat de impact is van de verschillende marketing- en sales activiteiten op de verkoopresultaten, omzet en winstmarge. 

Digital Analytics

Recent lanceerde Dreamdata ook ‘Digital Analytics’, een alternatief voor Google Analytics. Het product volgt en meet website-engagement op accountniveau, gekoppeld aan de data van advertentienetwerken, inclusief Linkedin. Herman Kienhuis, managing partner Curiosity: “Ook in de zakelijke markt wordt steeds meer gebruik gemaakt van een digitale, data-gedreven marketing en sales aanpak. Dreamdata biedt hiervoor een unieke account-based analytics oplossing waar klanten mee weglopen. We zijn erg enthousiast om de oprichters te ondersteunen in hun ambitie om Dreamdata uit te laten groeien tot hét wereldwijde B2B marketing & sales analytics platform”. 


Bureaus

Media

Marketing