Omzet internetbureaus: +9%

08-07-2014 (07:58) - Economisch

Nederlandse internetbureaus groeien nog steeds in omzet. Dit blijkt uit het jaarlijks kengetallen onderzoek van Dutch Digital Agencies (DDA) onder haar leden.
 
Het onderzoek, waaraan 54 bureaus deelnamen, laat een gemiddelde omzetgroei van 9% per bureau zien. De gezamenlijke omzet van de aangesloten bureaus is ruim 230 miljoen euro, een stijging van 4,75% ten opzichte van 2011.
 
Uit het onderzoek blijkt dat een toenemend deel van deze investeringen wordt besteed bij de gespecialiseerde PIBN internetbureaus. Naast een omzetgroei rapporteren de aangesloten bureaus tevens een toename in winstgevendheid (1%) en een hogere omzet per medewerker (103.373 euro).
 
Opvallend is dat de omzetstijging niet gepaard gaat met groei in aantal werknemers binnen de branche. Sterker, het gemiddeld aantal werknemers van de onderzochte bureaus is lager dan in 2011.
 

 


Reacties

Dit zijn de cijfers van vorig jaar.
Hans @ 08-07-2014 11:24 uur
Engelstalige SMM, SEO en SEA kunnen bureau's uitbesteden of automatiseren (door hoge belastingdruk is personeel in Nederland erg duur). Als je hoopt dat de werkgelegenheid gaat groeien, dan moet er meer Nederlandstalige content komen (o.a. seo copywriting).

Het is nu aan de overheid om de lasten te verlagen. Daarna trekt de consumptie aan en gaat het nog beter met de internetbureau's. Bovendien verbetert dan de concurrentiepositie, waardoor ons land aantrekkelijke wordt voor buitenlandse opdrachtgevers.
Jurjen @ 10-01-2015 12:22 uur

Bureaus

Media

Marketing