Bedrijven: eigen prijzen té laag

14-09-2011 (09:44) - Marketing

65 procent van de bedrijven is niet in staat prijzen te vragen die de waarde van de producten en geleverde services weerspiegelen. Als resultaat lopen bedrijven 25 procent winst mis. Dit zijn de uitkomsten van de ‘Global Pricing Study 2011’, uitgevoerd door Simon-Kucher & Partners, Strategy & Marketing Consultants.

De experts ondervroegen wereldwijd 3.900 professionals, waarmee het volgens het bureau de grootste studie naar pricing aller tijden is. De experts vroegen hen naar de winstcultuur binnen hun bedrijf, de sterkte van de prijsstelling, winstvooruitzichten en hoe zij zichzelf beschermen tegen het inflatierisico.

Pricing wordt substantieel onderschat door veel bedrijven, terwijl het momenteel de belangrijkste drijfveer voor winst is. Onno Oldeman, managing partner van het Nederlandse kantoor van Simon-Kucher & Partners, ziet dan ook veel verbeterpotentieel. ‘In plaats van de aandacht te vestigen op winst, gaan bedrijven een prijzenoorlog aan om volume of marktaandeel te winnen’, aldus Oldeman. 
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch