DDMA test volwassenheid social media

31-03-2016 (10:55) - Media

DDMA, brancheorganisatie voor data-driven marketing, introduceert de Social Maturity Test. De test is bedoeld om een confronterende, maar noodzakelijke discussie aan te zwengelen: is social media al wel een volwaardig onderdeel van de marketingcommunicatiestrategie van bedrijven? 
 
Draagt social media echt bij aan businessdoelstellingen? De test geeft inzicht in volwassenheidsscores van een organisatie op belangrijke thema’s. Bovendien vormen de uitkomsten een duidelijke benchmark voor de organisatie.
 
KPI's
De test stelt vragen over onderwerpen als de inzet van data, het stellen van KPI’s, content, juridische issues, verantwoordelijkheden en kennis en is bedoeld voor de (mede) verantwoordelijke voor de social strategie binnen organisaties.

Het is ontwikkeld door de twaalf social media experts die samen de DDMA commissie Social vormen.
 
volwassen
Een belangrijke stap richting die volwassenheid is het slim integreren van social media marketing in de organisatie. Hierdoor kunnen organisaties beter profiteren van de kansen die social biedt en kan het vakgebied naar een hoger plan worden getild. De mogelijke issues die daarbij komen kijken, worden bevraagd in de test.

Op basis van het volwassenheidsniveau worden aan het eind van de test adviezen gegeven per thema. Omdat de resultaten ook weergeven hoe een organisatie scoort ten opzichte van de gehele sector, kan de test voor organisaties als benchmark dienen.
 
test
DDMA zal de (geabstraheerde) resultaten van de test gebruiken om inzichten over de sector te delen. Dit zal bijvoorbeeld gebeuren in de DDMA Social Elites.

Op deze bijeenkomsten, alleen voor genodigden, worden topprofessionals uit het vakgebied uitgedaagd verder te denken over de volwassenheid van social media en sparren zij samen over diverse onderwerpen. Deelnemers aan de test maken kans op deelname aan een Social Elite.


De Social Maturity Test is hier te vinden


Bureaus

Marketing

Economisch