Goed eerste kwartaal BrandDeli

01-04-2016 (11:11) - Media

De zenders van BrandDeli laten ook in de derde maand van het jaar groei zien. Met een marktaandeel van 17,3% (20 t/m 49 jaar) werd in maart een groei van 6% gerealiseerd ten opzichte van vorig jaar. 
 
Hiermee is het eerste kwartaal van 2016 goed afgesloten met een marktaandeel van 17,2% en een stijging van 6% ten opzichte van vorig jaar. Het marktaandeel in primetime is met 11% gegroeid naar 9,8%.
 
bijna allemaal
De groei is terug te vinden bij bijna alle zenders die BrandDeli vertegenwoordigt. Goed bekeken programma’s in maart waren onder meer The Walking Dead, The Passion (FOX), How It’s Made (Discovery) en The Incredible Dr. Pol (NGC). De Eredivisie topper PSV-Ajax was met 641.000 kijkers zelfs de best bekeken wedstrijd ooit op FOX Sports.
 
Nickelodeon marktleider 
Ook voor kidszender Nickelodeon was maart een mooie afsluiter van een goed eerste kwartaal. Met een marktaandeel van 19,7% was Nickelodeon marktleider binnen de doelgroep 6 t/m 12 jaar. 
 

Er werd een groei van maar liefst 34% gerealiseerd ten opzichte van vorig jaar. Naast de spectaculaire Kids’ Choice Awards 2016 werden onder andere WITS Academie, De Thundermans en 100 dingen te doen voor de middelbare school goed bekeken. 


Bureaus

Marketing

Economisch