Shane Smith benoemd tot Cannes Lions Media Person of the Year
22-03-2016 (15:51) - Media
Shane Smith is benoemd tot Cannes Lions Media Person of the Year. De oprichter en directeur van VICE Media zal de prijs in juni in ontvangst nemen tijdens het International Festival of Creativity.
De Media Person of the Year Award bestaat sinds 1991, en is bedoeld als erkenning voor mensen die op vernieuwende wijze de toekomst van media vormgeven.
De directeur van het Lions Festival, Philip Thomas: 'Shane is een invloedrijk persoon in de hedendaagse mediawereld. Behalve voor het uitbreiden van VICE – ooit ontstaan als punkblad – tot ’s werelds grootste mediamerk voor jongeren, staat hij ook bekend als een gerenommeerd journalist. Dankzij zijn talent lukt het Shane kritische onderwerpen, zoals het milieu en het rechtssysteem, aan de kaak te stellen en toegankelijk en aantrekkelijk te maken voor het publiek. Zijn producties worden geëerd met Peabody, National Magazine en Emmy Awards en zijn doorzettingsvermogen en creatieve visie hebben ervoor gezorgd dat hij het verdient om de titel Cannes Lions Media Person of the Year te dragen.'
Alom gerespecteerd in de industrie vanwege zijn visie, heeft Smith VICE getransformeerd van tijdschrift tot een internationaal multimediamerk, bestaande uit een netwerk van digitale- televisiekanalen, een mobiele contentstudio, filmproductie en reclamebureau.
Onlangs heeft Smith ook deals gesloten met vooraanstaande mediaplatformen om het bereik van VICE te vergroten. Smith is niet alleen een erkend journalist, maar ook uitvoerend producent en host van de Emmy Award-winnende show VICE op de Amerikaanse zender HBO. Hierin reist Smith de wereld over om verslag te doen op gevaarlijke en verlaten plaatsen, zoals Noord-Korea, Iran, Afghanistan, Kasjmir, Liberia en Groenland.
Het Cannes Lions International Festival of Creativity zal de prijs uitreiken tijdens de ceremonie op woensdag 22 juni 2016. Meer informatie hierover kunt u vinden op www.canneslions.com