Appen met Britt Hogenhuis & Sophie van der Schaft

07-10-2021 (13:48) - Appen met

&.format, het bedrijf van de founders van &.agency, heeft haar eerste realityconcept verkocht aan Videoland: 'De Koertjes naar Curaçao'. Founders Sophie van der Schaft en Britt Hogenhuis zagen een gat in de markt. Hoe de driedubbele constructie met &.agency en &.talent werkt en of er nog nieuwe concepten in de pijpleiding zitten vroeg FONK aan hen.
 
WhatsApp-status:
Sophie van der Schaft: @sophievdschaft | and-agency.com
Britt Hogenhuis: -
 
Hoihoi! Anne van FONK hier. We kunnen zo beginnen aan het whatsapp interview maar Britt moet volgens mij nog een uitnodiging voor de groep accepteren ;)
Dus ready whenever you are!
 
Britt Hogenhuis is deelnemer geworden met uw uitnodiging

Sophie van der Schaft: Top
Wij zijn klaar!

Leuk!
Gefeliciteerd met het verkopen van ‘De Koertjes naar Curaçao’ aan Videoland! Zijn jullie van plan meer formats te delen met streamingservices of televisie?
Sophie van der Schaft: Thanks! Jazeker. Naast de Koertjes naar Curacao zijn we druk bezig met de ontwikkeling van andere formats

Cool
Kun je me alvast een tipje van de sluier geven?

Britt Hogenhuis: Hi Anne! Alle formats die wij schrijven zijn personality driven
 
Logisch, logisch, daar specialiseren jullie je natuurlijk in
Britt Hogenhuis: Zeker!
Sophie van der Schaft: Momenteel bezig met een docu over een bekend persoon
Maar verder kunnen we hier nog niet zoveel over loslaten
 
oh, tof! ik ben benieuwd, maar dat hoor ik ten zijner tijd zeker wel :)
In drie jaar tijd zijn jullie from scratch naar een bureau met meer dan 25 medewerkers gegaan en een miljoenenomzet. Heeft dat te maken met de toename van de populariteit van influencers of is dat gewoon steengoed ondernemen?
Sophie van der Schaft: Haha, ik denk dat het een combi moet zijn van de markt die enorm is aangetrokken en zorgvuldig ondernemen

Zeker! Maar toch is de markt van influencers echt flink
Britt Hogenhuis: En het stuk transparantie is key voor ons

Interessant, vertel
Britt Hogenhuis: Je ziet dat er veel cowboys opereren, dus belangrijk dat je voldoende kennis hebt, een goed netwerk en data gedreven bent
Sophie van der Schaft: Yes, data won't lie. Britt en ik werken al ruim 10 jaar in deze industrie
Dus dat helpt ook

Ja waar geld is.. waar herken je een cowboy aan?
Sophie van der Schaft: Iemand die in korte tijd veel geld wil verdienen
Britt Hogenhuis: geen lange termijn visie
Sophie van der Schaft: Geen kennis van de markt, wat iets wel of niet waard is, geen strategisch plan kunnen maken, etc.
Britt Hogenhuis: vooral veel lullen en weinig poetsen ;)

haha
dat is wel vaker indicatief voor weinig belovende businesss ;)
Even over jullie talent!
Hoe komen jullie aan je talent? Is er los van jullie bureau een verbindende factor binnen de influencers waar jullie mee werken?

Sophie van der Schaft: Er is een verschil tussen &.agency, &.format en &.talent. Bij de eerste twee bedrijven zitten we niet vast aan een bepaald portfolio. Hierin zijn we vrij om te kiezen om ofwel de beste brand match te maken, of wel een programma te maken met een talent dat het meeste aanspreekt. Binnen &.talent vertegenwoordigen we een vaste pool van talent van ongeveer 20 man.
Britt Hogenhuis: Alles gericht op match making. &.agency matched adverteerders met de perfecte personalities, &.talent matched talenten met adverteerders en &.format matched het genre van het format met het juiste productie team
 
Tof! Dus dat is echt júllie ding zegmaar
Sophie van der Schaft: Verbindende factor van talenten waarmee we werken is dat ze een digital footprint hebben en dat ze content maken die resoneert met hun doelgroep

Nice! lijkt me inderdaad essentieel

Britt Hogenhuis: Match making, zeker! Alles geschreven met een gedegen strategie uiteraard

Cool
Nog iets over jullie ontstaan: wat is jullie founding story? Hoe is dat gegaan? iets met een vliegtuig..?

Sophie van der Schaft: Hahah
Klopt
Even beginnen bij het begin. Britt en ik zijn beiden gerecruit door een headhunter uit Londen voor dezelfde functie bij een internationale speler. Ze konden uiteindelijk niet kiezen, dus besloten ze ons allebei aan te nemen. Wij hebben een klein half jaar als collega's samengewerkt binnen dit bureau. Hierdoor zijn we er in korte tijd achtergekomen dat we super goed zijn in samenwerken en we goed met elkaar kunnen opschieten.

Oh wat super leuk!
Sophie van der Schaft: Helaas was de match wat minder met het bureau, waardoor wij besloten daar beiden uit dienst te treden en met elkaar &.agency te starten

Een geluk bij een ongeluk dus
Britt Hogenhuis: Een vliegende start was het dus
Sophie van der Schaft: Dit werd allemaal besloten in een vliegtuig naar Lissabon (werktrip ;))

Haha heel leuk
En zo fijn dat het dus nog steeds lekker loopt!
Britt Hogenhuis: Ja dat zeker en dus ook met een mooie groei
En een top team, waar wij mega trots op zijn natuurlijk!
Sophie van der Schaft: 3.5 jaar laten zitten we met 30 man
dus dat is hard gegaan

Ja heel tof!
Doe de groetjes aan Bonne! Die ken ik nog van vroeger, heel toevallig ;)
Sophie van der Schaft: Wat leuk!!
Doen we zeker

Dankjulliewel voor jullie tijd! En het leuke gesprek
Fijne dag nog he!

Britt Hogenhuis: Super, jij bedankt voor het interview, altijd leuk om aan dit soort dingen mee te werken
Sophie van der Schaft: Jij ook!!!

Met plezier!