Appen met Britt Messing van For You Agency

07-04-2022 (16:38) - Appen met

Tess Scholten en Britt Messing (begonnen als Tess’ manager) hebben afgelopen jaar met For You Agency een vliegende start gemaakt als nieuw bureau. Wat begon als twee meiden die een handjevol TikTok-creators hielpen aan leuke brand samenwerkingen, is het bureau binnen een jaar uitgegroeid tot een expert op het gebied van TikTok, ze zijn zelfs inmiddels official TikTok Marketing Partner en vormen het management van 12 van de grootste creators van Nederland (waaronder Rhodé Kok, Sheida Alhoei, KellyMexy en Duncan Tromp, en werken voor enorm mooie merken als Philips, Flink, Linda.Meiden, Vinted, HP, Knaap Bikes en Nivea aan zowel content als creator strategies. Hoog tijd om met co-founder Britt Messing te kletsen over de opkomst van het creator-led social bureau.
 
WhatsApp-status: Beschikbaar
 
Hi Britt! Zit je klaar voor een appgesprek?
Hi Anne! Ja zeker

Top!
For You Agency heeft een f
vliegende start gemaakt* oeps haha
wanneer is het succes echt begonnen? waar lag het kantelpunt?

Dat klopt inderdaad! We zijn inmiddels een jaar bezig en er is veel gebeurd de afgelopen tijd :)

Vertel! Ik ben heel benieuwd naar het verloop
Het kantelpunt lag voor de agency echt in april 2021. We waren toen nog met z'n tweeën en huurden net ons eerste kantoortje. In diezelfde periode sponsorde TikTok het EK, dit was voor ons het moment dat we echt het gevoel hadden dat merken het platform serieus begonnen te nemen.
Vanaf dat moment is het heel snel gegaan en hebben we geen seconde meer stilgezeten!

Nice!
Want hoe is For You Agency begonnen?

Lang verhaal kort: We zijn in begin 2020, tijdens onze full time banen, TikTok steeds meer gaan gebruiken en fan geworden van het platform! Tess had al snel een aantal duizend volgers, en met mijn PR rol hebben we wat samenwerkingen opgezet. We kwamen er snel achter dat merken veel interesse hadden, maar niet totaal niet wisten wat ze met het platform aanmoesten. We zagen een kans en hebben toen redelijk snel onze eerste 4 creators aangesloten.

Ja nice! Toch gek om te bedenken dat TikTok pas zo kort echt groot is
Voelt voor mij in ieder geval als een heel established medium op dit moment

Ja absoluut, het is echt heel snel gegroeid en inmiddels niet meer weg te denken

Met wat voor brands hebben jullie zoal al samengewerkt inmiddels?
Momenteel zijn we bezig met het opzetten van Philips' eerste TikTok campagne, beheren we de merkkanalen van onder andere MostWantedNL, Knaap Bikes en Salsa Shop, en zetten we creator campagnes weg voor onder andere Flink, LINDA.meiden, HP, Amazon Prime en HBO. Om er een paar te noemen ;)

Dat zijn geen kleine namen, vet!
Jullie zijn ook official TikTok Marketing Partner
wat houdt dat precies in?

Dit houdt in dat we als vaste partner strategisch meedenken met het TikTok community team over trending thema's, campagnes, en het activeren van creators op het platform.
Zo hebben we bijvoorbeeld voor de #ikgaoffline campagne van LINDA.meiden in samenwerking met TikTok een livestream, trending hashtag en campagne opgezet om awareness te genereren voor mentale gezondheid onder jongeren. Dit soort maatschappelijke thema's zijn voor TikTok heel belangrijk!

Nice!
Dat is wel echt een serieuze functie
wat zijn jullie ambities nog?

We zijn heel hard aan het werken om er voor te zorgen dat wij DE agency worden waar merken aankloppen op het moment dat ze Gen Z willen bereiken, of dat nou is via TikTok, podcasts, Instagram of andere platformen die op dat moment relevant zijn.

En wanneer weet je of dat doel bereikt is?
Op dit moment worden we vooral specifiek voor TikTok benaderd door merken, op het moment dat een groot merk als Philips ons zou vragen om een brede campagne gericht op Gen Z op te zetten verspreid over verschillende platformen, dan is voor ons dat doel bereikt!

Nice
Misschien een gekke vraag aangezien het platform zoveel werk oplevert: maar wat vind je minder goed aan TikTok? Waar kun je het niet goed voor gebruiken?
Elk media heeft z'n beperkingen natuurlijk

TikTok is nog steeds een super jong platform, waar hard aan de weg wordt getimmerd op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en advertising mogelijkheden. Voor merken is het bijvoorbeeld pas sinds een aantal weken mogelijk om zelf advertenties te runnen, maar technisch gezien is dit nog steeds erg ingewikkeld. Er wordt hard aan gewerkt en we zien verbeteringen met de dag!

Dus dat belooft nog wat voor de toekomst!
Thanks voor je tijd Britt!
Ik zie nieuws wat betreft nieuwe samenwerkingen graag tegemoet!

Jij ook heel erg bedankt! :)
Thanks we laten het je zeker weten!

Fijne dag nog!
Jij ook!
Nogmaals dank :)