Appen met Carolien van 't Hek & Yvonne Prins van UM

21-07-2022 (16:47) - Appen met

Het AMMA Mediabureau van het jaar: UM! fonk spreekt met Managing Partner Yvonne Prins en CEO Carolien van 't Hek over hoe ze dit gedaan hebben en wat het winnen van zo'n titel met de werksfeer doet.
 
WhatsApp-status
Carolien van 't Hek: -
Yvonne Prins: Busy
 
Hi Carolien & Yvonne! Anne van FONK hier. Zitten jullie klaar?
Yvonne Prins: Wat is precies de bedoeling?

Een interview over whatsapp!
Yvonne Prins: En wil je dat we meteen antwoord geven of kan dat ook later?

Dat kan ook later, maar voor een beetje lekkere flow het liefst natuurlijk gewoon in gesprek
Had Michiel Veugelers jullie ingelicht?

Yvonne Prins: Jazeker…..

Top
Yvonne Prins: Maar ik wist niet hoe je het dan in de app wilde
Carolien Van ‘t Hek: Zit er ook klaar voor

Het hele gesprek wordt wel in zijn geheeld gepubliceerd, dan weten jullie dat in ieder geval ook van te voren
Yvonne Prins: Ok
Carolien Van ‘t Hek: Dus we moeten in 1x goed typen ??

Ten eerste is nog een late felicitatie met de AMMA Bureau van het jaar titel op zijn plaats
haha ja of oké zijn met wat typo's ;)
Ik vraag mij altijd zo af, bij het winnen van een prijs als deze, wat is het effect daarvan op je bureau? Wat doet het met de sfeer onder de mensen, zeker als er al een tijdje voorbij is gegaan? Is het dan gewoon weer business as usual of motiveert het extra?

Carolien Van ‘t Hek: Deze laat ik aan jou Yvonne
Yvonne Prins: Ik had van te voren geen idee wat dit zou doen, maar wat een ontlading, wat een trots en wat een feest?? Wij waren met het al onze Smart Rebels aanwezig bij de AMMA uitreiking en dit zorgde natuurlijk voor heel veel voorpret, wedstrijdspanning en een hele mooie bijzonder avond. Maar ook de weken erna, we zijn nu ongeveer 2 maanden verder, hebben we het er nog dagelijks over en proberen we het momentum vast te houden. Niet alleen met ons team, maar ook met onze klanten en partners en dat geeft een enorme energy boost!

Nice! Wat cool dat dat effect nog zo lang kan doorebben
Wat maakt UM volgens jullie zelf het mediabureau van het jaar? Een eerlijk antwoord alsjeblieft
Carolien Van ‘t Hek: Toen we 2,5 jaar geleden begonnen aan onze missie om The most wanted agency te worden hebben we hier een heel duidelijk plan voor geschetst. Waarbij we vanaf het begin hier iedereen bij betrokken hebben. Deze open en transparante manier van werken was succesvol bij onze eigen mensen maar hielp ook in onze samenwerking met klanten en partners. Daarnaast houden we van challengen en winnen en deze mentaliteit maakt ons the most wanted
Carolien Van ‘t Hek: Mentaliteit en leiderschap maakt het verschil

Dus vragen om wat je wilt helpt ook echt?
Die transparantie misschien nog het meest?
Yvonne Prins: Met name mensen meenemen en echt betrekken bij wat we gaan doen. Als mensen de mogelijkheid hebben om echt bij te dragen, zorgt dat voor de verbinding die je nodig hebt om iets voor elkaar te krijgen en succesvol te zijn. Dit geldt voor onze eigen mensen, maar ook voor onze klanten en partners.

Cool
Jullie zijn inmiddels dus een redelijke autoriteit op mediabureau vlak, wat moeten mediabureaus meer doen volgens jullie? of anders gesteld: wat doen mediabureaus nu te weinig of nog niet goed?

Yvonne Prins: Wij geloven heel sterk in samenwerken en samen winnen. Wij zijn er de afgelopen jaren steeds beter in geworden om een gelijkwaardige positie aan tafel te hebben bij onze klanten en creatieve bureaus. Dit komt omdat wij met onze mensen, tooling, data en manier van werken van grote toegevoegde waarde zijn bij alle marketing & communicatie vraagstukken en uitdagingen van onze klanten. Dus laat je vooral niet wegzetten als mediaplanners of inkopers

Goede tip denk ik
Mits je die toegevoegde waarde kunt bieden natuurlijk
UM klant Jumbo is ook Merk van het jaar, in hoeverre nemen jullie ook credit voor die prijs?

Yvonne Prins: Samenwerken = Samen winnen Jumbo is een schoolvoorbeeld van hoe je als merk samenwerkt met al je (bureau) partners. Nemen wij hier de credits voor? Nee, maar krijgen we hier credits voor vanuit Jumbo? Jazeker! Wij zijn hier heel trots op en hebben dit samen met Jumbo goed gevierd.

Wat leuk!
Wat is jullie volgende mijlpaal? Waar werken jullie naartoe op het moment?

Carolien Van ‘t Hek: Vinden wij ook!
Carolien Van ‘t Hek: We willen natuurlijk bovenal in ontwikkeling blijven, futureproof zijn noemen we dat. Onszelf futureproof maken als werkgever voor onze mensen maar ook als adviseur richting onze klanten. We hebben geweldige tooling waarmee we onze klanten ook kunnen helpen om zichzelf te blijven ontwikkelen, om ook in de nabije toekomst succesvol te zijn. Want daar moet onze toegevoegde waarde zitten, met heldere en creatieve oplossingen en adviezen.

Mooie afsluitende woorden
Carolien Van ‘t Hek: Hi Anne, we moeten door in andere meetings

Dankjulliewel Yvonne & Carolien!
Perfecte timing, succes!

Yvonne Prins: Jij ook dank je wel  En geniet van het mooie weer
Carolien Van 't Hek: 

Jullie ook!!