Appen met eerste pollwinnaar Gert van der Kaay van Mad.Avenue

24-02-2022 (10:59) - Appen met

Mad.Avenue is het bureau dat de eerste SAN New Kids on the Block poll heeft gewonnen. Hoe hebben zij hun netwerk ingezet om zo veel mogelijk stemmen binnen te krijgen? FONK sprak met Partner & Creative Director van Mad.Avenue Gert van der Kaay over wat het bureau nu onderscheidt.
 
WhatsApp-status: -
 
Ha Gert! Anne van FONK hier. Zit je er klaar voor?
Yes, kom maar door!

Als allereerste gefeliciteerd met de winst van de eerste poll!
Wat was jullie taktiek om als populairste uit de bus te komen?
Dank!
We hebben er niet eens zo gek veel voor gedaan. Eigenlijk alleen kenbaar gemaakt in ons netwerk en dat heeft gelukkig goed geholpen.

Dat moet betekenen dat de populariteit dus al ingebakken was in jullie netwerk
Hoe komt dat? wat onderscheidt Mad.Avenue?

Dat komt denk ik doordat wij lastig in een hokje te plaatsen zijn. De samenstelling van ons bureau is namelijk wisselend. Het bestaat alleen uit mensen die daadwerkelijk iets bijdragen aan de KPI’s van onze klanten. Daarom hebben we veel verschillende experts in ons netwerk.

maakt dat jullie ook het bureau dat het SAN Accent NKOTB verdient?
Ik denk het, de reclamewereld is continu in beweging. En het medialandschap verandert van minuut tot minuut. Het is dan ook niet zo vreemd dat revolutionaire ideeën niet langer worden bedacht in fancy en generalistische reclamebureaus. Volgens ons is het recept voor topcampagnes de teams achter de campagnes. Partners die snel kunnen samenwerken en geloven in data, creativiteit & flexibiliteit.

Alright
en wat gaan jullie in het vervolg doen? hoe gaan jullie winnen?

Haha, tja. Het enige dat we denk ik kunnen doen, is doorgaan met wat we aan het doen zijn.
Met hart en ziel aan campagnes werken die we nu aan het ontwikkelen zijn; welke zich vooral onderscheiden door onderscheidend te zijn.

De beste marketing is toch het product hè
Wat is jouw achtergrond eigenlijk? Hoe ben je in de reclame terecht gekomen?
Yes, ze zeggen het.
Ik kom uit een kunstenaarsfamilie, dus creativiteit zit bij ons in het DNA.
Maar alleen mooie dingen maken was voor mij niet genoeg. De zoektocht naar meer diepgang bracht mij op de Willem de Kooning academie bij de richting Advertising. Vooral de conceptuele ideeën achter reclames en hoe mensen daarop reageren fascineert mij enorm.
 
Interessant
Dus jij bent altijd al reclameman geweest

Haha, naast een heleboel andere sidejobs zoals DJ, evenementen-organisator, kunstenaar en ondernemer ben ik inderdaad vooral reclameman geweest

Leuk
Dankjewel voor je korte toelichting Gert!

Graag gedaan!
 
Foto: Alexander Suer

Stem nu in de tweede poll!

Stem nu op de homepage van FONK (rechts op pc of mac en onderaan de site op mobiele devices) en maak je keuze uit de eerste reeks van 7 bureaus op de Considerationlist SAN New Kids on the Block 2021! Je kunt nog stemmen voor de tweede poll tot en met 25 februari.