Appen met KesselsKramer's Diederik Sjardijn
13-01-2022 (16:55) - Appen met
KesselsKramer kondigde recentelijk aan niet één, maar twee nieuwe bureaus te lanceren: kesselskramer.digital en het bureau met de geweldige naam HolyPony.io. Waarom twee bureaus? We spraken MD Diederik Sjardijn over deze beslissing.
WhatsApp-status: -
Hoi Anne ik zit klaar
Hi! Sorry had even wat vertraging
Allereerst: gefeliciteerd met de nieuwe digitale bureaus van KesselsKramer!
Mijn grootste vraag: vanwaar twee bureaus?
Wij werken al ca 20 jaar zij aan zij met andere digitale bureaus aan digitale projecten en het viel ons op dat veel digitale bureau's gefocust zijn op de nieuwste trends of buzzwords zoals: Agile, Scrum, AI, Gamification, Neuromarketing etc etc. KesselsKramer is meestal juist wars van hype's, trends, en buzzwords en proberen ons juist authentiek en op de lange termijn te focussen.
Echter omdat we bij de lancering van ons digitale-bureau twijfelde of die lange termijn focus en authentieke manier van communicatie maken misschien niet het beste zou werken, hebben we 2 bureau-labels als een soort "a/b test" gelanceerd.
1. kesselskramer.digital - die in het verlengde van het originele KesselsKramer zich richt op lange termijn digitale oplossingen die soms wars zijn van huidige (cliche?) trends.
2. HolyPony - een bureau dat zich bediend van alle mogelijke buzzwords, trends en hype's om te proberen mee te liften met de waan van de dag.
Aaah interessant
en is het dan aan de klant zelf om te kiezen of adviseert KesselsKramer hier zelf in? Een lange termijn visie hier ontwikkelen en de dagelijkse trends daar meepakken?
nee klanten mogen zelf kiezen
wij adviseren daar niet in
En vanwaar nu die aparte aftakkingen? Kan KesselsKramer niet gewoon hun eigen digital afdeling verdiepen?
dat had wel gekund, maar we vonden het een beter idee om een nieuw label te creëren omdat we merkten dat het 'oude' KesselsKramer een onterechte reputatie had dat ze niet-digital was (waarschijnlijk omdat KesselsKramer niet meegegaan is met al die trends en buzzwords afgelopen 25 jaar)
Fair enough
en zit er al iets in de pijplijn? hoe zijn de eerste reacties geweest?
We hebben (en hadden) al heel veel digitale projecten in de pijplijn en ook al in ontwikkeling. Deze lancering veranderd daar niet zoveel aan. De eerste reacties zijn vooral verwarring. Vooral van de media die zich de afgelopen 10 jaar heel erg van die buzz-words bediend hebben (zoals emerce). Die snappen er niks van! En dat was precies de bedoeling
Haha jullie hebben niet veel met die buzz-words he
Tof! Lekker opschudden dus
precies