Appen met Liesbeth Gouda

16-03-2021 (15:36) - Appen met

Blooming Stories is genomineerd bij New Kids on the Block en wist dankzij een stevig PR offensief door te dringen tot de Longlist. Blooming Stories is als bureau gespecialiseerd in opleiding, training en coaching en is daarmee best wel een vreemde eend in de bijt; dat vraagt om een Whatsapp gesprek met founder Liesbeth Gouda. 'De vraag is hoe je tot het echte verhaal komt en dat is niet alleen met marketingmodellen.'
 
 
Whatsapp status: Branding Expert | Blooming Stories & Another Destination Story
 
 
Hi Liesbeth! Nicolette hier. Heb je tijd voor een app?
hi Nicolette ja hoor helemaal prima hier

Mooi! Gefeliciteerd nog met jullie nominatie New Kids on the Block. Blij mee?
Zeker, heel blij, vooral omdat ik het idee heb dat wij niet het standaard bureau zijn :)
en toch leuk dat er dan aan je gedacht wordt bij een nominatie
 
Nee, dat zijn jullie zeker niet. Waardoor denk je dat de ogen op jullie zijn gericht?
Misschien juist omdat we anders zijn, ik denk dat een combinatie van branding en coaching heel waardevol is voor zowel kleine ondernemers als grote bedrijven
 
Kun je dat wat tastbaarder maken met een voorbeeld?
wij helpen bedrijven hun echte verhaal te achterhalen en te delen en ik denk dat dat is waar branding over moet gaan, er wordt veel gesproken over authenticiteit en je klant kennen, allemaal waar, maar de vraag is hoe je tot het echte verhaal komt en dat is niet alleen met marketingmodellen maar juist een stuk psychologie speelt hier ook een grote rol in
 
Denken jullie dus dat veel bedrijven niet hun echte verhaal delen?
Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan VVV Texel, zij zijn toe aan een rebranding, dachten over een nieuwe naam, maar uiteindelijk was niet de nieuwe naam nodig, maar een nieuw verhaal, ofwel hun echte verhaal, het verhaal dat past bij het eiland en naast dat we diep zijn gedoken in die roots hebben we vvv Texel ook letterlijk kleur laten bekennen met een kleurenanalyse obv de psychologie achter kleur. Enorm waardevol wat daar uit naar voren komt qua waarden en drijfveren, en de kleuren komen weer terug in hun nieuwe huisstijl, zodat alleen al de kleuren het verhaal vertellen
 
 Mooi, maar nog even terugkomend op mijn vorige vraag....
ik denk inderdaad dat dat nog veel gebeurd, niet bewust maar we geloven dat vaak wordt onderschat wat overtuigingen en/of barrieres die ons tegenhouden om het echte verhaal te delen ofwel jezelf echt te laten zien voor impact hebben op het bedrijf. Dit zie je heel duidelijk bij de ZZP-er maar ook als je hier in duikt bij bedrijven komen daar veel verhalen uit naar voren
en die verhalen zijn het waard om te laten zien, ofwel daarmee trek je mensen aan die geloven wat jij gelooft, om met simon sinek's woorden te spreken
 
Duidelijk! Hebben jullie een achtergrond in de psychologie?
Iris heeft een achtergrond in de psychologie, ze heeft psychologie gestudeerd
en heeft een PhD in psychologie gedaan, daarnaast is ze gecertificeerd en geaccrediteerd coach en leidt ze nog steeds nieuwe coaches op, beginners tot gevorderde coaches
 
Dat is een mooie onderbouwing voor jullie missie. In aanvulling daarop: jullie fanbase kwam vooral in de laatste 2 dagen in beweging bij het online stemmen. Dat lijkt me een goed voorbeeld van hoe effectief jullie campagne kunnen voeren
we hebben allebei een groot netwerk en zijn zichtbaar op socials dus daar kunnen we met zo'n campagne als dit gebruik van maken en dat is erg fijn om te weten dat er zoveel mensen zijn die het je gunnen om te groeien
 
Well done! Ik zie ernaar uit om me straks samen met de andere leden van de hoofdjury te mogen buigen over jullie whitepaper en wie weet, zien we elkaar daarna in de live ronde
 Dat zou heel leuk zijn, dankjewel!
En succes met het maken van een keuze
 
Jij ook dank voor je tijd en veel succes in de volgende ronde! 

dank!