Whatsappen met Kim Verhaeghen
18-11-2021 (16:47) - Appen met
Het Belgische Springbok heeft vorig jaar een aantal overnames achter de rug, en recentelijk voerde ze een rebranding uit. FONK vroeg Kim Verhaeghen, CEO en co-founder, hoe deze eruit ziet, waar de behoefte voor een rebranding vandaan kwam en waar de toekomst Springbok heen gaat leiden.
WhatsApp-status: -
Hi Kim! Anne van FONK hier. Heb je tijd voor een whatsapp gesprek?
Hey Anne, Ja hoor zeker en vast.
Hey Anne, Ja hoor zeker en vast.
Top! Gefeliciteerd met de nieuwe overname!
Springbok is lekker aan de weg aan het timmeren, he?
Dank je wel. De overname was eind vorig jaar , maar vandaag rebranden we iedereen naar dezelfde naam en één merk, Springbok.
Er zit zeker en vast veel beweging in. We blijven niet graag stilzitten.
Ah, excuses!
No worries.
heel tof ziet het eruit wel! Hoe is de rebranding tot stand gekomen? Vanuit welke behoefte?
We willen graag één bedrijf, één merk bouwen en geen verzameling van verschillende labels en losse entiteiten. We gaan voor maximale synergie tussen de verschillende onderdelen. En onze klanten en medewerkers moeten dat ook voelen. Het was voor ons dus logisch om deze stap te zetten.
En waarmee onderscheidt Springbok zich dan? Afgezet tegen andere bureaus die ook flink aan het overnamen geslagen zijn?
overnemen* oeps
Heel veel bureaus zijn heel veel aan het overnemen om op korte termijn te groeien en schaal te maken. Wij vind het belangrijk om vooral inhoudelijk en op kwaliteit ons te versterken. Dus geen groei omwille van de groei, maar wel hoe kunnen we een sterke organisatie bouwen die op lange termijn het verschil maakt. We denken echt op lange termijn en willen over 100 jaar nog bestaan. Dan maak je andere keuzes, en moet je heel selectief zijn.
Klinkt als heel integer en een goede manier om over een aantal jaar nog steeds te bestaan en goed werk te leveren
Maar ik kan mij voorstellen dat die selectiviteit tegen je kan werken
Is het niet moeilijker om genoeg mensen aan je te binden als je groeit? Als ander bureaus sneller zijn?
We zitten in een sector, waar het inderdaad om mensen gaat. Elke overname is uiteindelijk mensenwerk... hoe laat je teams succesvol samenwerken. Dus je moet wel selectief zijn met wie je in zee gaat. Die selectiviteit laat ons toe om een sterke cultuur te bouwen - en we geloven dat dat manier is om mensen op lange termijn aan je te binden.
Nice
Lange termijn denken wil niet zeggen dat we niet snel kunnen schakelen trouwens .
Goede toevoeging ;)
Wat kunnen we van Springbok als éénheid verwachten? Nog nieuwe projecten in de pijpleiding? of iets meer algemeens?
De ambitie is een internationale speler te worden. Naar één merk gaan is een tussenstap. We zullen zowel in Nederland als België nog teams toevoegen die differentiërend zijn en ons als groep sterker maken.
Tof! Lekker ambitieus, hebben jullie nog ambitie om ooit overal in Europa vestigingen te hebben?
Oh nee, maar wel in aantal sleutellanden, zodat we internationale merken goed kunnen bedienen.
Nice
Zijn jullie nog bezig om jullie Great Place to Work cijfer te verhogen?
Ons team happy houden is super belangrijk. We zijn daar dus voortdurend mee bezig. Hoe kunnen we super talenten aantrekken en aan ons binden... Het is fijn dat nu weer Great Place to Work zijn, maar da's geen doel op zich.
Mooie woorden
Dankjewel voor je tijd Kim! Fijne dag nog :)
Dank je voor het gesprek Anne! Fijne dag!!
Thanks!