WhatsAppen met Marre de Visser
14-10-2021 (10:59) - Appen met
Senior PR- en communicatieadviseur bij De Wolven Marre de Visser heeft sinds kort de dagelijkse leiding van het bureau op zich genomen naast Leonne van de Ven. Oprichter Eva Wolf is een aantal jaar terug naar Nieuw-Zeeland geëmigreerd en een gedeelte van haar taken neemt Marre nu voor haar rekening. Hoe gaat het met Marre en De Wolven? FONK kletste even met haar bij.
Hi Marre! Heb je even tijd?
Ja! Ik loop nu naar kantoor!
Maar je kan me sowieso de eerste vraag appen
Maar je kan me sowieso de eerste vraag appen
Top
De Wolven is redelijk aan het groeien, waar precies komt die groei vandaan en hoe willen jullie die vormgeven voor in de toekomst?
Klopt, het team is net uitgebreid. Op dit moment zijn we met negen adviseurs en we zoeken hier in ieder geval nog twee ervaren adviseurs bij. En ja waar komt die groei vandaan... Ik denk dat - naast dat het nu economisch goed gaat in Nederland - steeds meer organisaties het belang van pr zien. Het vertellen van het verhaal van de organisatie wordt steeds belangrijker (en niet alleen maar puur de commerciële boodschap). Daardoor worden budgetten niet meer alleen uitgegeven aan grote reclamecampagnes. Juist de combinatie van earned en owned werkt goed om je boodschap bij de doelgroep over te brengen. Dat zien steeds meer organisaties in. En wij zorgen er vervolgens als bureau weer voor dat wij goed zichtbaar en vindbaar zijn.
En wat betreft onze ambities en de toekomst: We willen graag als bureau autonoom blijven, zodat we niet afhankelijk worden van grote opdrachtgevers. Daarom proberen we de juiste balans te blijven vinden in ons klantenportfolio. We zijn continu aan het kijken hoe we onze diensten kunnen uitbreiden en aanscherpen zodat we kunnen inspelen op het steeds veranderende medialandschap. Ook proberen we de talenten en de diversiteit binnen het team zoveel mogelijk te benutten. Vooralsnog hebben we geen internationale ambities (behalve total world domination), maar we zijn wel aan het kijken hoe we ons internationale netwerk kunnen versterken omdat we merken dat hier steeds meer behoefte aan is.
hahaha
Tof! Dus jullie zoeken naar mensen die daar aan bij kunnen dragen
Hoe zien je dagen er nu uit? Met welke klanten ben je veel bezig?
Precies
We zitten eindelijk weer samen op kantoor, dus dat is heel gezellig. Mijn functie is net enigszins veranderd, waardoor ik nu eindverantwoordelijk ben voor ongeveer de helft van onze opdrachtgevers en ik coördineer samen met Leonne (oprichter van De Wolven) de uitvoering van de werkzaamheden. Ook overleggen we samen over de bedrijfsstrategie, ons klantenportfolio, het team, maar ook onderzoeken we hoe we samenwerkingen met andere bureaus en organisaties kunnen opzetten. Daarnaast ben ik dus ook gewoon inhoudelijk betrokken op klanten als communicatieadviseur voor klanten als bol.com, Kvik (duurzame Deense design keukenfabrikant), Interface (duurzame vloerenfabrikant) en Fondation Constant. We werken voor best veel uiteenlopende klanten. Zo verzorgen we nu ook de publiciteit voor een documentaire die in première gaat tijdens het Nederlands filmfestival 'Up to G-cup', over de eerste lingeriewinkel in Noord-Irak. Verder zijn we bezig om meer naamsbekendheid te genereren voor het circulaire fietsenmerk Roetz.
Hoe zien je dagen er nu uit? Met welke klanten ben je veel bezig?
Precies
We zitten eindelijk weer samen op kantoor, dus dat is heel gezellig. Mijn functie is net enigszins veranderd, waardoor ik nu eindverantwoordelijk ben voor ongeveer de helft van onze opdrachtgevers en ik coördineer samen met Leonne (oprichter van De Wolven) de uitvoering van de werkzaamheden. Ook overleggen we samen over de bedrijfsstrategie, ons klantenportfolio, het team, maar ook onderzoeken we hoe we samenwerkingen met andere bureaus en organisaties kunnen opzetten. Daarnaast ben ik dus ook gewoon inhoudelijk betrokken op klanten als communicatieadviseur voor klanten als bol.com, Kvik (duurzame Deense design keukenfabrikant), Interface (duurzame vloerenfabrikant) en Fondation Constant. We werken voor best veel uiteenlopende klanten. Zo verzorgen we nu ook de publiciteit voor een documentaire die in première gaat tijdens het Nederlands filmfestival 'Up to G-cup', over de eerste lingeriewinkel in Noord-Irak. Verder zijn we bezig om meer naamsbekendheid te genereren voor het circulaire fietsenmerk Roetz.
Leuk dat jullie zo'n diversiteit aan klanten hebben. Die documentaire klinkt echt heel interessant!
Ja ga vooral kijken! Hij komt op tv. Op 2 november is hij te zien op de EO, om 22.55 uur
Oh wat leuk!
Wat kunnen we verwachten van De Wolven in de toekomst?
Mooie uiteenlopende communicatiecampagnes! We focussen ons op dit moment vooral op opdrachtgevers in de zorg, het maatschappelijke domein, de culturele sector, in duurzaamheid en wetenschap. Dit willen we blijven doen.
Hele interessante sectoren! Ik ben benieuwd, ik hoor het wel als er weer leuk nieuws is vanuit jullie kant
Dankjewel voor je tijd Marre! En een fijne dag nog :)
Uiteraard! Jij ook een fijne dag nog!
Dankjewel!
Foto: Naomie Laan