WhatsAppen met Willem Blom over Ada by Dept

23-12-2021 (10:38) - Appen met

Ada by Dept is de nieuwe grote martechtool die recentelijk gelanceerd werd door - je raadt het al - Dept. Media, marketplaces, search en content creatie komen samen op dit platform om digital marketing op schaal te automatiseren en beperkt het gegevensverlies. Willem Blom, Craft lead Growth & Global SVP bij Dept Agency, praat ons bij over wat dit platform nou zo uniek maakt.
 
Hi Willem! Zit je klaar?
yes!

Top! Gefeliciteerd met de lancering van Ada by Dept, of moet ik Ada zeggen?
Veel dank! Ada by Dept :)

alright
het is dus een alles-in-één martechplatform voor merken, maar hadden jullie niet al martech-oplossingen? Hoe is dit anders?

Klopt. Gedurende de afgelopen jaren heeft Dept al diverse oplossingen gebouwd om manuele taken te automatiseren, voor de toepassing van AI in bijvoorbeeld media buying en personalisatie van creatieve uitingen. Wat we met Ada by Dept doen is het samenbrengen van deze slimme oplossingen om merken te helpen digitaal te versnellen
Dit wordt bovendien ondersteund met integraties met partners zoals Google, Salesforce, Facebook, LinkedIn, Amazon, Smartly en Tealium

Ja dat vond ik erg veelbelovend klinken

wat betekent de integratie van die partners qua samenwerking? Hebben jullie actief contact gehad met die partners of is het meer een kwestie geweest van het aanpassen van Ada by Dept aan die partners?
Wat we voor onze klanten met Ada by Dept mogelijk maken is een hybride oplossing. We combineren onze denkkracht, in-house ontwikkelende oplossingen en technologie van onze partners. Een goed voorbeeld is Omoda, waar we in samenwerking met Google een customer data platform hebben ontwikkelen. En allerlei data science oplossingen (die vanuit Ada by Dept worden bediend door onze consultants) draaien om het maximale rendement uit marketing investeringen te realiseren
Leuk om de case video eens te bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=WNK2See5Wnw

Ah, op die manier! Heel tof
Echt grote schaal werk dus

Ja voor sommige klanten helpt Ada by Dept echt om hun business te transformeren. Maar we kunnen ook delen van Ada by Dept inzetten voor specifieke vraagstukken, zoals onze SEO tools voor betere vindbaarheid

Nice
Hoe zou je zeggen dat Ada by Dept zich onderscheidt van martech-platforms van andere bureaus? is toch ook belangrijk voor potentiële klanten om te weten
Goede vraag! Ada by Dept onderscheid zich door a) de breedte: de scope van onze oplossingen gaat van creatieve automation voor 'dynamic assets at scale', tot media optimalisatie via search/social/marketplaces/connected TV / out of home, en data vraagstukken die we via CDPs en machine learning tackelen. b) de diepte: de ervaring van meer dan 1000 Dept marketers en duizenden campagnes die we in 60+ talen op verschillende continenten hebben gedraaid

Nice
Wel heel interessant hoe je als bureau ook zo'n enorme impact kan hebben op hoe bedrijven intern bepaald werk doen

Absoluut. Going forward willen we Ada by Dept ook inzetten als trainingsomgeving om de interne digitale marketing vaardigheden te helpen ontwikkelen

Cool! Zodat jullie zelf overbodig worden
Haha. zodat wij zelf uitgedaagd blijven om te pionieren. Nieuwe projecten samen met onze klanten te initieren. En strategisch sparringpartner te blijven.

Mooi verwoord
Nog een laatste vraag dan: hoe komen jullie aan de naam? Ada by Dept komt vast niet nergens vandaan
Helemaal waar, Ada by Dept is geinspireerd op Ada Lovelace. Zij heeft als eerste computer programmeur een algoritme geschreven. In de 19e eeuw al.

Heel cool
Mooie ode aan Ada dus
thanks voor je uitleg Willem!
absoluut!
graag gedaan, en jij bedankt voor het interview!

Geen dank! Was interessant
Fijne dag nog!

jij ook! veel succes