Who’s Talking? Appen met Matthijs Rutten

06-09-2022 (11:00) - Appen met

Op donderdag 6 oktober zet datagedreven PR-bureau Hibou een rij experts en denkers op een podium om te praten over het bereiken van je doelgroep, het eerste event dat directeur Matthijs Rutten met Hibou organiseert. Fonk appt hem over de details.
 
Status: Beschikbaar

 Hee Matthijs. Heb je tijd om even te appen?
Tuurlijk!

Hoe is het met de voorbereidingen voor 6 oktober?
Gaat goed! Op dit moment finaliseren we onze lijst met sprekers en als alles volgens plan verloopt hebben we een klapper om toe te voegen. Maar ik wil niet te vroeg juichen… 

Waar gaat het precies over?
Trends in communicatie om het maar even breed te noemen. Maar dat is waarschijnlijk nog wat vaag?

Ja, beetje breed wel.
Ik heb Hibou ooit opgericht omdat ik vind dat veel te veel bedrijven vrijwel ongefundeerd campagnes bedenken en uitvoeren. Dus op aannames. Meestal zijn het heus wel effectieve campagnes, omdat er ervaren mensen aan werken. Daar zitten altijd goede checks and balances bij natuurlijk. Maar als je als merk kan weten wat je doelgroep online uit eigen beweging post en met welk sentiment en noem maar op, dan ben je spekkoper. Dat geeft je net dat randje aan je plan. 

Oke, maar dat is Hibou. Wat gaan gasten horen tijdens Who’s Talking?
Haha, je hebt gelijk. Beroepsdeformatie. Dit verhaal komt ook aan bod maar gelukkig niet verteld door mij. Dat doet onze chef data Aniek Schmal met veelgevraagd reputatie expert Frank Peters ernaast. Zij vertellen hoe je als merk met (realtime) data reputaties kan monitoren, iets wat zeker in tijden van crises handig is, maar steeds relevanter voor merken wordt.

Klinkt goed. En verder?
Ik kan nu alleen nog zeggen dat we in ieder geval doorpraten over de creatiekracht van AI met Aaron Mirck. Daarnaast hebben we een panel gemodereerd door Sjaak Hoogkamer van MarketingTribune met een paar heavyweights in tech/communicatie. Komen jullie dan nog als Sjaak ook komt? 

Haha, jawel hoor. Wij zijn erbij...
Ah top zeg! Er is in ieder geval ook een borrel en het lijkt me leuk elkaar dan ook wat langer te spreken.

Doen we! Leg die naam eens uit.
Yes. Ik appte net al iets over begrip van je doelgroep. Iets wat wij altijd in onze analyses voor opdrachtgevers duidelijk maken, is wie er precies online praat. Dat kan een gesegmenteerd onderdeel van een grote groep klanten zijn, of simpelweg een paar invloedrijke individuen zoals journalisten of vakexperts. Een merk kan daarnaar handelen, een communicatiestrategie nog scherper aanzetten. Who’s Talking? is de vraag die naar mijn mening iedere marketeer maar ook bestuurder zou moeten beantwoorden als het over hun doelgroep gaat. 

Wil je verder nog iets kwijt?
Who’s Talking is een evenement voor ons vakgebied dat de bedoeling heeft om wakker te schudden. We willen discussie over de toekomst van ons werkveld en vinden het prima als het daarbij wat schuurt. Ik hoop zoveel mogelijk mensen te mogen ontvangen op 6 oktober vanaf 13:00 bij Wicked Grounds op de Generaal Vetterstraat. Daar om de hoek houden wij sinds kort ook kantoor bij TBWA in het pand, dus een soort van thuiswedstrijd voor ons. Ik deel hieronder ook even de aanmeldlink. Zit natuurlijk een borrel bij!

https://shop.eventix.io/9abb05ed-1964-11ed-aa54-6a57c78572ab/tickets?shop_code=keffb6jg  

Thanks Matthijs, we zien elkaar 6 oktober, sowieso bij de borrel.
Jij bedankt voor dit app interview, past helemaal bij de online space waar we het over gaan hebben. Zien elkaar dan! Groetjes