Appen met Anouk Facee Schaeffer van Boomerang over ADsterdam
De kater van Cannes is nog maar net verdwenen, en het volgende reclamefestival staat alweer voor de deur! Op vrijdag 5 juli is Lofi in Amsterdam het toneel van creativity festival ADsterdam, een samenwerking tussen Boomerang, Publicis, Le Pub en ADCN. Om alvast in de stemming te komen, appten we met Anouk Facee Schaeffer, initiatiefnemer van het evenement, over de rebranding, de veelzijdige line-up en meer.
Hi Anouk, Sem hier van Fonk! Ook zo aan het genieten van het zonnetje?!
Sem, daar ben je! Zeker aan het genieten van het weer, en niet alleen vandaag, want 5 juli gaat de zon ook schijnen…
Wat is er dan? haha nee grapje hoor, dan is natuurlijk de eerste editie van ADsterdam!
Zeker, spannende tijden. Vorige jaar al AmsterCannes gedaan maar nu met een kleine rebrand gedaan naar ADsterdam - The Space Between Advertising and Amsterdam.
Waarom deze rebrand?
Vorig jaar was het geïnspireerd op het missen van Cannes Lions in Nederland, “AmsterCannes - Cannes for Those who Can’t” en ook in partnership met hen. Dit jaar zijn we een partnership aangegaan met de ADCN en vieren we samen creativiteit in de brede zin. Het is nu ADsterdam omdat we een creativity festival mistte in onze eigen mooie stad, Amsterdam.
Mooi initiatief! Gaan jullie de niet-Cannes-gangers deze editie alsnog verlossen van hun FOMO?
Cannes krijgt FOMO van ons! ;) Wij hebben net zo een uitgebreid programma (panels, talks) met de grootste spelers uit de industrie opgezet, daarnaast hebben we ook veel liefde gestoken in het muzikale en art- programma. En guess what, dit kaartje kost je bijna niks!
Dat is een veelbelovende uitspraak! Naar welke naam op de line-up kijk je het meeste uit?
Ik kijk uit naar onze panels waaronder een Directors Panel samen met MassiveMusic, een groot panel over Pride & Brands met key personen uit de LGBTQIA+ community, en een Google/ YouTube panel met 4 creators. Daarnaast ook individuele talks zoals die van G-Star RAW, Waterbear, ASICS, Spotify.
Maar laten we eerlijk zijn, ik kijk ook erg uit naar onze muzikale gasten, die je nu voor het eerst gaat horen, sor met het sorkest die ook op de Bravo van Lowlands staat. Dankzij onze music partner Soundsright hebben we dit soort vette muzikale acts, waaronder ook Kay Slice en Polynation, weten te boeken. En natuurlijk de ‘afterparty’ die we hosten samen met de makers van Milkshake, Going bananas!
Een veelzijdig programma, zo te horen. Wat maakt Lofi de juiste locatie voor zo'n event?
Het is een rauwe locatie, een oude busremise, dus net wat anders dan alle event- en congres hallen. En de combinatie met binnen en buiten is perfect voor de festival vibe!
Vet! Voor wie is het festival bij uitstek bedoeld?
Voor iedereen, we sluiten niemand uit. Maar we focussen ons op de creative and advertising industrie. Van jonge creatieven tot global CMO’s, iedereen is welkom en voor ieder wat wils. Zie ik je daar?
Ja gezellig, ik meld me zo aan! Kan je mij meer vertellen over waarom jullie nu met ADCN het festival organiseren?
We mistte een creativity festival voor deze industrie, en willen niet alleen een Boomerang, Le Pub en Publicis Groupe NL verhaal vertellen. Door de ADCN te verbinden die de gehele creative industrie aanspreekt, maken we het breder en zijn er ook meerdere agencies aangehaakt.
Nice! Mocht de samenwerking een succes worden (waar ik wel vanuit ga), kunnen we dan meer en andere events van jullie verwachten?
ADsterdam 2025 staat al in de startblokken, ja!
Staat in de agenda. Thanks voor je tijd en antwoorden, Anouk!
Nice, zie je volgende week! We kondigen op de website het hele programma aan, en hier kan je ook je kaartje voor maar 15 euro scoren.