Founders van Craftmore lanceren strategiebureau Ablestar
Michel van Velde en Floris Derksen, founders van digital agency Carftmore, lanceren Ablestar, een strategiebureau dat internationale bedrijven en merken helpt uit te blinken door middel van innovatieve merk- en bedrijfsstrategieën. Ablestar richt zich op duurzame groei met expertise in merkstrategie, digitale transformatie, marketing, AI, innovatie en design thinking.
Michel van Velde: "Bij Ablestar zijn we ervan overtuigd dat bedrijven en organisaties als sterren zijn: ze beginnen met een vonk en met de juiste samenstelling, omstandigheden en middelen kunnen ze uitgroeien tot iets groots en impactvols. Wij helpen directies de juiste omstandigheden te creëren en de juiste strategie te formuleren door ze in hun kracht te zetten. Ons motto is dan ook: We enable you to become a star! Met meer dan 18 jaar ervaring op het gebied van merkstrategie, campagnes en digital development ontwikkelen we naast strategie ook proposities die zowel gedurfd als realistisch zijn. Daarmee onderscheiden we ons van de traditionele strategiebureaus."
Ablestar biedt diensten die inspelen op de grootste uitdagingen van de huidige markt:
1. Merkstrategie: bouwen aan authentieke, onderscheidende merken met duurzame waarde.
2. Digitale strategie: het benutten van innovatieve kansen om klantinteracties te verbeteren en digitale groei te stimuleren.
3. Marketingstrategie: het ontwikkelen van gerichte campagnes die merkwaarde vergroten en meetbare resultaten opleveren.
4. AI-strategie: het integreren van generative AI voor procesoptimalisatie en groei.
5. Innovatiestrategie: het vertalen van ideeën naar toekomstbestendige oplossingen.
6. Design thinking: complexe uitdagingen oplossen via klantgerichte workshops.
7. Nieuwe businessmodellen: het ontwerpen van modellen die inspelen op veranderende markten en duurzame groei ondersteunen.
Bureaunetwerk
Ablestar is onderdeel van een groep van specialistische bureaus, waaraan Michel van Velde en Floris Derksen bouwen. Vanuit de overtuiging dat specialisten het beste tot hun recht komen bij bureaus die zijn afgestemd op hun expertise, hebben zij eerder met succes creative digital agency Craftmore gelanceerd. Ook dit bureau stelt vakmensen in staat te innoveren en te excelleren binnen hun vakgebied.
"Specialisten gedijen het beste in een omgeving waarin ze hun kennis en kunde volledig kunnen benutten en waar innovatie en ontwikkeling voorop staat," aldus Floris Derksen. "Met Ablestar breiden we deze filosofie verder uit, gericht op strategie en business design."
High-end boutique agency
Ablestar positioneert zich als een high-end boutique strategiebureau dat inmiddels werkt voor internationale klanten zoals Quooker, 24Toll.com, Marmot en Taylor Travel Management Group. Het bureau heeft een ambitie die over de horizon reikt en onderscheidt zich door de combinatie van strategie en business design.