‘Geen historische Koninklijke Inhaker’
08-05-2013 (08:06) - Bureaus
Nationale Nederlanden en Aegon hebben de Koninklijke Inhaakwedstrijd van De Telegraaf gewonnen. Beide adverteerders zijn maandagavond door een vakjury gekozen en bekroond als winnaar.
De vakjury, bestaande uit experts uit de mediawereld te weten, Lode Schaeffer (voorzitter ADCN), Jan Driessen (voorzitter BVA), Marc Oosterhout (voorzitter VEA) en Gonnie Spijkstra (TMG en inhaakexpert Verse Reclame) hebben alle 47 inhaakadvertenties die rondom de troonswisseling in De Telegraaf zijn geplaatst beoordeeld. De inhakers werden onder andere beoordeeld op spraakmakendheid, originaliteit, creativiteit en de link tussen het merk en de actualiteit.
Volgens de jury zit de historische inhaker er niet bij. Er is geen advertentie die jaren later nog op je netvlies staat. Marc Oosterhout: ‘Er zijn veel flauwe inhakers gemaakt. Door Oranje en de Koningin te misbruiken met flauwe woordgrappen probeerden adverteerders de omzet te stuwen.’


