Drukwerkdeal neemt afscheid van superhelden in nieuwe huisstijl

Drukwerkdeal neemt afscheid van superhelden in nieuwe huisstijl

23-10-2024 (14:14) - Marketing

Drukwerkdeal.nl heeft een nieuwe huisstijl. De vorige huisstijl, gebaseerd op superhelden en een stripachtige look, is ingeruild voor een meer open en toegankelijke uitstraling. 'Dit past beter bij onze volwassen visie en wat we willen uitstralen', stelt Martijn Jansen, commercieel directeur van de grootste online drukkerij in Nederland en België.

Oranje blijft de herkenbare huisstijlkleur van Drukwerkdeal. Deze wordt gecombineerd met frisse witte en antraciet tinten om een evenwichtig kleurenpalet te creëren. Door de kleuren uit het logo te gebruiken, versterkt Drukwerkdeal de herkenbaarheid en consistentie. Voor campagnes is er een secundair palet gekozen dat goed samengaat met het opvallende oranje uit het primaire palet.

Een belangrijk onderdeel van de rebranding is de introductie van een nieuwe vormentaal, gekenmerkt door de ‘gekantelde druppel’. Deze vorm, die lijkt op een spraakwolk, benadrukt het interactieve en persoonlijke karakter van Drukwerkdeal en wordt op verschillende manieren toegepast.

'We zijn ontzettend trots op deze nieuwe, solide branding. Het ziet er prachtig uit en vertelt ons verhaal op een mooie manier. Hoewel we dicht bij onze herkenbare uitstraling zijn gebleven, hebben we duidelijk een mooie stap naar een frissere huisstijl gezet,' zegt Martijn Jansen.

De rebranding is in samenwerking met digital agency Adwise uitgevoerd. Drukwerkdeal verwacht eind dit jaar de volledige uitrol van de nieuwe stijl te hebben afgerond.


Bureaus

Media

Economisch